Der er et script til at fremstille en dabuntu på dabuntusiden http://tyge.sslug.dk/dabuntu.
Scriptet kan du bare kopiere og lave om så du får lavet en ubuntu dvd med de programmer du vil have. Det er der flere der gør.
Du skal også bruge 10gb plads på din ubuntu maskine samt den seneste ubuntu iso fil.
Dabuntu har også Skype med iøvrigt.
Skype installation - Løst
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Re: Skype installation
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Geografisk sted: Moldavien
Hans koordinater?
Kan jeg få en ikon, der viser hvilket sprog, jeg aktuelt kører?
Vi er nødt til at have russisk på opsætningen, og rumænsk og engelsk
som options. Det kan gøre passwords meget drilagtige?
Kan jeg få en ikon, der viser hvilket sprog, jeg aktuelt kører?
Vi er nødt til at have russisk på opsætningen, og rumænsk og engelsk
som options. Det kan gøre passwords meget drilagtige?
-
Tak for hurtigt svar.
10 GB er meget. De fleste maskiner, jeg får fingre i har mellem 20 og 40.
Jeg skal bruge et velfungerende internet og mailprogram, en 100 % russisk brugerflade,
og skrive og regneprogram. Resten er luksus.
Hvad vil det fylde? Kan det puttes ind med en stick? De fleste har usb boot.
Jeg skal bruge et velfungerende internet og mailprogram, en 100 % russisk brugerflade,
og skrive og regneprogram. Resten er luksus.
Hvad vil det fylde? Kan det puttes ind med en stick? De fleste har usb boot.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Du kan jo prøve at lave en Ubuntu install i virtualbox, og så teste det med password og sprog.
Jeg roder selv en del med virtualbox, så hvis det er kan jeg måske lave en install efter dine ønsker, men så skal jeg vide præcist hvordan du selv vil lave sprogopsætningen.
10 GB er sådan set også i overkanten, men hvis du vil have plads til andet en bare styreprogrammet (feks. dokumenter i hjemmemappen) er det nok minimum.
Men hvorfor ikke bare lade Ubuntu fylde hele HD´en ?
PS: Er det ikke bedre at vi splitter denne tråd op og opretter en ny til det spørgsmål om sprogopsætningen ?
Jeg roder selv en del med virtualbox, så hvis det er kan jeg måske lave en install efter dine ønsker, men så skal jeg vide præcist hvordan du selv vil lave sprogopsætningen.
10 GB er sådan set også i overkanten, men hvis du vil have plads til andet en bare styreprogrammet (feks. dokumenter i hjemmemappen) er det nok minimum.
Men hvorfor ikke bare lade Ubuntu fylde hele HD´en ?
PS: Er det ikke bedre at vi splitter denne tråd op og opretter en ny til det spørgsmål om sprogopsætningen ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Jeg bruger hele HD'en. Dine tre kodestrenge minus hot babe - man skal jo passe på sit blodtryk i min alder (64) - fylder ialt 6 GB.
Til moldavernes maskiner behøver jeg fuldstændig russisk opsætning. Med sprogpakkerne skifter jeg i øjeblikket gnidningsfrit mellem dansk og russisk ved genstart. OOo - skrive og tabelark - også 100 % russisk (værktøjslinier, ikoner, applets og hjælp) fungerer også fint. Mozilla skal fungere med java og flashplayer.
Evolution har jeg ikke kunnet få til at sende og modtage. det har jeg spurgt om på en anden tråd.
Desuden vil jeg gerne kunne skrive og have stavekontrol på rumænsk og engelsk, meget gerne med synlig angivelse af, hvilket sprog tastaturet i øjeblikket benytter.
CD rom drevet skal kunne vise data og spille musik.
Jeg har rapporteret en bug - at system check crasher - til ubuntu community.
Jeg starter en ny tråd om samlet opsætning af maskiner.
Til moldavernes maskiner behøver jeg fuldstændig russisk opsætning. Med sprogpakkerne skifter jeg i øjeblikket gnidningsfrit mellem dansk og russisk ved genstart. OOo - skrive og tabelark - også 100 % russisk (værktøjslinier, ikoner, applets og hjælp) fungerer også fint. Mozilla skal fungere med java og flashplayer.
Evolution har jeg ikke kunnet få til at sende og modtage. det har jeg spurgt om på en anden tråd.
Desuden vil jeg gerne kunne skrive og have stavekontrol på rumænsk og engelsk, meget gerne med synlig angivelse af, hvilket sprog tastaturet i øjeblikket benytter.
CD rom drevet skal kunne vise data og spille musik.
Jeg har rapporteret en bug - at system check crasher - til ubuntu community.
Jeg starter en ny tråd om samlet opsætning af maskiner.