Hej Eksperter
Jeg har lige samlet en ny stationær og installeret XP (32bit), og dette hvirker fint.
Min drøm var at få Ubuntu 9.10 64 bit på som dualboot, og har hentet iso-filen (Ubuntu 9.10/64 bit alternate install cd).
Men kommer ikke videre end til hvor man med pil-tasterne skal trykke install (dvs. efter af sproget er valgt)
Installationen går ikke igang efter at have trykket >>retur<<.
Spørgsmålet er nu om jeg har gang i noget der ikke kan lade sig gøre?
(DVD-Brænder ca. 4 år gammel)
Intel Core i7-920 2,66GHz BOX8MB
LGA1366 QPI 4.8GT/s
Asus P6T Deluxe V2 Intel X58 DDR3
CrossFire/SLI
Corsair 6 GB kit DDR3 PC 10667
9-9-9-24
1TB Samsung SATA3/7200 HE103UJ
RAID 2 stk.
vh. tcb
Har problemer med at installere Ubuntu 9.10 64 bit (Løst)
-
- IRC nickname: tcb
Har problemer med at installere Ubuntu 9.10 64 bit (Løst)
Senest rettet af tcb 6. dec 2009, 19:58, rettet i alt 1 gang.
Ubuntu 9.10 64bit, Stationær
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Har problemer med at installere Ubuntu 9.10 64 bit
Har du kikket i Arvai's guide? Den skulle give svar på de fleste spørgsmål.
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=99
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=99
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hvorfor har du valgt Ubuntu 9.10/64 bit alternate install cd ? , den alm udgave burde da virke med de specs.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Har læst i guiden freedomnotbeer.dk under
Download en isofil med Ubuntu
"alternate install cd´en er uden grafisk brugerflade under installering og kan bla. bruges på ældre pc´er, samt på nye hvor den alm. udgave ikke har kunne installeres."
Jeg havde netop problemmer med at installere den alm. udgave som var brændt som beskrevet under windows, og prøvede så denne istedet.
Jeg fik det til at hvirke ved at brænde cd'en fra en anden pc'er med diskbrænderen i ubuntu med 4 gg. hast.
Måske er det min brænder der er dårlig?
Men nu hvirker det og vil nu lige høre om der nogen forskel på de 2 versioner nu når jeg har installeret
den alternate?
Download en isofil med Ubuntu
"alternate install cd´en er uden grafisk brugerflade under installering og kan bla. bruges på ældre pc´er, samt på nye hvor den alm. udgave ikke har kunne installeres."
Jeg havde netop problemmer med at installere den alm. udgave som var brændt som beskrevet under windows, og prøvede så denne istedet.
Jeg fik det til at hvirke ved at brænde cd'en fra en anden pc'er med diskbrænderen i ubuntu med 4 gg. hast.
Måske er det min brænder der er dårlig?
Men nu hvirker det og vil nu lige høre om der nogen forskel på de 2 versioner nu når jeg har installeret
den alternate?
-
- Admin
Det er kun under selve installationen at der er forskel, efter install er de fuldstændig ens.
Men det kunne da godt tyde på et problem med brænderen.
Nu du har fået installeret, vil jeg anbefale dig at gennemgå denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Men det kunne da godt tyde på et problem med brænderen.
Nu du har fået installeret, vil jeg anbefale dig at gennemgå denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
-
Tak for hurtig hjælp.
Er kørende nu og det fungerer rigtig godt/nemt med alle disse guides på www.freedomnotbeer.dk.
Havde dog et lille problem med at få installeret IE6 - for Linux, som gik i fejl under installationen.
Men tror ikke jeg får brug for den lige med det samme.
VH.
Thomas
Er kørende nu og det fungerer rigtig godt/nemt med alle disse guides på www.freedomnotbeer.dk.
Havde dog et lille problem med at få installeret IE6 - for Linux, som gik i fejl under installationen.
Men tror ikke jeg får brug for den lige med det samme.
VH.
Thomas
-
- Admin
Det var da så lidt
Jeg er glad for at guidende hjalp, det er jo ligesom formålet med at skrive dem.
Dit problem med "IE6 - for Linux" kan du jo oprette en ny tråd om.
PS: Redigere du lige tråden som (LØST).
Jeg er glad for at guidende hjalp, det er jo ligesom formålet med at skrive dem.
Dit problem med "IE6 - for Linux" kan du jo oprette en ny tråd om.
PS: Redigere du lige tråden som (LØST).