Jeg er stødt på et problem i 9.10 med at hver gang et bittorrent program har kørt i op til max 30 minuter (normalt kun 2-10 minuter), bliver min trådløse forbindelse lukket helt ned, så jeg end ikke kan finde min egen router eller naboernes routere, og den eneste måde at få forbindelsen tilbage er at genstarte den bærbare.
Jeg har prøvet med Transmission og KTorrent, og det er det samme med begge programmer, og der er ingen forskel på om upload/download hastigheden er høj eller lav.
Der er ingen problemer hvis jeg benytter kablet netforbindelse.
Mit trådløse netværkskort er et Atheros AR928X.
Bittorrent programmer afbryder trådløs forbindelse (LØST)
-
- Geografisk sted: Albertslund
Bittorrent programmer afbryder trådløs forbindelse (LØST)
Senest rettet af Rattus Norvegicus 27. nov 2009, 12:56, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Kenny
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Bittorrent programmer afbryder trådløs forbindelse
Rattus Norvegicus skrev:Jeg er stødt på et problem i 9.10 med at hver gang et bittorrent program har kørt i op til max 30 minuter (normalt kun 2-10 minuter), bliver min trådløse forbindelse lukket helt ned, så jeg end ikke kan finde min egen router eller naboernes routere, og den eneste måde at få forbindelsen tilbage er at genstarte den bærbare.
Jeg har prøvet med Transmission og KTorrent, og det er det samme med begge programmer, og der er ingen forskel på om upload/download hastigheden er høj eller lav.
Der er ingen problemer hvis jeg benytter kablet netforbindelse.
Mit trådløse netværkskort er et Atheros AR928X.
Det er faktisk sådan at et dårligt trådløst signal kan afbryde en forbindelse, som er oprettet med et bittorrent program - altså det modsatte af det du skriver.
For din computer ser det dog ud til at der er et problem med driveren til dit trådløse netkort, hvilket også står nævnt i Release Noten for Ubuntu 9.10:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/910#Package%20list%20must%20be%20manually%20refreshed%20before%20installing%20drivers
Package list must be manually refreshed before installing drivers
The "Hardware Drivers" tool (Jockey) requires up to date package lists before it detects and advertises necessary driver packages. Immediately after a new installation, these package lists will not be present. Before running Jockey for the first time, update the package lists using System->Administration->Software->Update Manager (on Ubuntu) or "KPackageKit" (on Kubuntu). (462704)
(462704) er Launchpad bug id: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/jockey/+bug/462704
Du skal derfor lave en opdatering fra f.eks. System > Administration > Opdateringshåndtering
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Der kommer intet frem når jeg kontrollerer for nye opdateringer, så alt må vel være opdateret som det skal?
Men jeg har opdaget at jeg kan slippe for at genstarte ved at udføre disse to kommandoer i terminalen:
Bagefter skal jeg atter indtaste kodeordet til det trådløse netværk og så er jeg på igen.
Bare rimmeligt trælst at skulle udføre denne procedure flere gange i timen i løbet af en dag, og som nævnt er det kun når der er et bittorrent program der kører jeg har problemer med disse udfald.
Men jeg har opdaget at jeg kan slippe for at genstarte ved at udføre disse to kommandoer i terminalen:
Kode: Vælg alt
sudo rmmod ath9k
sudo modprobe ath9k
Bagefter skal jeg atter indtaste kodeordet til det trådløse netværk og så er jeg på igen.
Bare rimmeligt trælst at skulle udføre denne procedure flere gange i timen i løbet af en dag, og som nævnt er det kun når der er et bittorrent program der kører jeg har problemer med disse udfald.
Hilsen Kenny
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Rattus Norvegicus skrev:Der kommer intet frem når jeg kontrollerer for nye opdateringer, så alt må vel være opdateret som det skal?
Men jeg har opdaget at jeg kan slippe for at genstarte ved at udføre disse to kommandoer i terminalen:Kode: Vælg alt
sudo rmmod ath9k
sudo modprobe ath9k
Det du laver er først at fjerne ath9k driveren, hvorefter du tilføjer den igen..
Du bør nok få fat i en nyere version af kernen, hvor fejlen i driveren er rettet, men om der lige er kerne klar i en debain pakke til Ubuntu ved jeg ikke.
Det er hvert fald ikke noget jeg orker at forklare dig, da der er en masse ting der skal gøres helt rigtig. Derudover er det sådan at bug-reports bliver ignoreret, hvis man bruger en custum Linux kernel.
Du kan prøve at gennemgå udgivelsesnoterne: http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/910, samt Upgrade notes, hvis du har opgraderet istedet for at lave en clean install: https://help.ubuntu.com/community/KarmicUpgrades
Edit:
Dette kan muligvis være en midlertidlig løsning indtil den bug i driveren er rettet:
Kode: Vælg alt
sudo /etc/init.d/networking restart
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
ath9k driveren er buggy for tiden og det kan anbefales at prøve med ndiswrapper og en xp-driver.
-
- IRC nickname: jlouis
Rattus Norvegicus skrev:Jeg har prøvet med Transmission og KTorrent, og det er det samme med begge programmer, og der er ingen forskel på om upload/download hastigheden er høj eller lav.
Det andet klassiske bittorrent problem er at klienten laver flere samtidige forbindelser end routeren kan holde rede på i sin NAT table, men det lader ikke ligefrem at være problemet her, hvis det virker fint med netkablet
-
Den med at fjerne ath9k driveren og tilføje den igen var så ikke den helt rette løsning alligevel, så igår aftes lavede jeg en geninstallation og som det første herefter gik jeg ind og opdaterede det hele via kablet net inden jeg gik over på trådløst, og herefter har det kørt non-stop de sidste 15-16 timer på det trådløse net sammen med KTorrent
Men jeg giver det lige nogle dage inden jeg melder tråden for løst.. bare lige for en sikkerheds skyld
Men jeg giver det lige nogle dage inden jeg melder tråden for løst.. bare lige for en sikkerheds skyld
Hilsen Kenny
-
Rattus Norvegicus skrev:Den med at fjerne ath9k driveren og tilføje den igen var så ikke den helt rette løsning alligevel, så igår aftes lavede jeg en geninstallation og som det første herefter gik jeg ind og opdaterede det hele via kablet net inden jeg gik over på trådløst, og herefter har det kørt non-stop de sidste 15-16 timer på det trådløse net sammen med KTorrent
Allerede dagen efter var den gal igen, og jeg tog endnu en Googlesøgning og faldt over denne tråd:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1309605
I sidste indlæg er der en der skriver at han blot installerede følgende pakker på sin Acer bærbare og jeg prøvede at gøre det samme via Synaptic:
linux-backports-modules-karmic
linux-backports-modules-wireless-karmic-generic
(pakken linux-backports-modules-wireless-karmic-generic-pae blev automatisk installeret sammen med de 2 andre pakker)
Herefter har det kørt som en drøm og det trådløse signal ligger nu stabilt på 85-95% i styrke, mod tidligere kun 50-70% (oftest kun nede i 50'erne)
Hilsen Kenny
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Bittorrent programmer afbryder trådløs forbindelse (LØST)
Jep, den kernnel du har fået er version 2.6.31-15. Der har været en del problemer med version 2.6.31-14.
stra
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10