Aabning af Word filer i Ubuntu (OO)

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Hans-Christian

Aabning af Word filer i Ubuntu (OO)

Indlæg af Hans-Christian »

Hej

Jeg har ledt i forskellige foraer, men der er endnu ikke lykkedes mig at finde svar paa foelgende:

Jeg har nyinstalleret Ubuntu Linux 9.10 indeholdende Open Office mm.
Naar jeg fra min hotmailkonto forsoeger at aabne Word dokumenter kommer der imidlertid kun en tom side frem i OO Writer.

Hvordan er det muligt at aabne Word filer med OO i Ubuntu?

Mvh.
Hans-Christian
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Aabning af Word filer i Ubuntu (OO)

Indlæg af soundpartner »

Hans-Christian skrev:Hej

Jeg har ledt i forskellige foraer, men der er endnu ikke lykkedes mig at finde svar paa foelgende:

Jeg har nyinstalleret Ubuntu Linux 9.10 indeholdende Open Office mm.
Naar jeg fra min hotmailkonto forsoeger at aabne Word dokumenter kommer der imidlertid kun en tom side frem i OO Writer.

Hvordan er det muligt at aabne Word filer med OO i Ubuntu?

Mvh.
Hans-Christian

hej og velkommen til.

wordfiler åbner fint og uden problemer i openoffice. selv docX kan åbnes og vist nok også gemmes.
jeg tror at dit problem er at hotmail driller dig. en workarround er at hente filen ned på skrivebordet og så åbne den der fra.
kæresten havde det samme problem tidligere i dag
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Hans-Christian

Hej Soundpartner

Tak for svaret! Noget kunne tyde paa, at du har ret, for jeg har ingen problemer med at aabne Wordfiler fra en gmail adresse.
Men stadig hvis der er en, der kender et fif, installering af et eller andet program eller hvad ved jeg, saa man undgaar foerst at skulle downloade paa skrivebordet, saa er jeg hoerer jeg gerne om det...

Mvh.
Hans-Christian
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Det eneste fif som kan virke er Windows og IE - men det ønsker vi jo ikke, vel? :lol: Som Soundpartner skrev er problemet Hotmail. M$ laver altid en masse snask så deres ting ikke fungerer optimalt med konkurrenternes software.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Indlæg af karl »

Det er muligt, jeg har misforstået dit problem, men i opsætning i Firefox, kan man bestemme, hvad der skal ske med bestemte filer - skal de åbnes og med hvilket program eller skal de downloades. (Præferencer/applikationer)
Hilsen Karl
Dell Ubuntu 24.04
Hans-Christian

Re: Aabning af Word filer i Ubuntu (OO) (LØST)

Tak for input! Jeg må nok hellere se at få skiftet hotmailen ud med en anden mailadresse.... :D
For nuværende er jeg løbet ind i anden udfordring med Ubuntu. Denne bliver jeg nødt til at løse før jeg kan prøve Karls forslag af.

Mvh.
Hans-Christian