afspilning af dvder

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
dannitheboy
IRC nickname: Danni

afspilning af dvder

Indlæg af dannitheboy »

hej

jeg har nogle problemer med at afspille dvder efter at ha' skifte til ubuntu. Når jeg putter min dvd skive i skriver den bare ''der opstod en fejl - Kunne ikke åbne sted; du har muligvis ikke rettigheder til at åbne filen.'' og det er altså helt lovlige dvd'er. Altså jeg er ikke særlig skrap til computer, så måske er det noget basalt jeg ikke har installeret. hvad er mon problemet?

på forhånd tak
-Danni
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: afspilning af dvder

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Hvilken mediaplayer prøver du med ? og har du gennemgået denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
dannitheboy
IRC nickname: Danni

Indlæg af dannitheboy »

Jo det havde jeg selvfølgelig ikke gjort. Det hjalp faktisk ikke på dvd afspilleren. Terminalen skriver, når jeg vil Installer nødvendige drivere, plugins og administrationsprogrammer, '' E: Kunne ikke finde pakken sun-java6-jdk''. Har det noget med det at gøre? Jeg opdaterede til det nyeste Ubuntu, men det har gjort mit internet meget langsommere, hvad kan det være? nettet var hurtigere før og firefox logoet er forsvundet efter at jeg skiftet og er nu blevet erstattet af en rød cirkel med en streg igennem. Hvad er det for noget?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Det er pakken "libdvdcss2" som man skal bruge til dvd´er, hvis du har fuldt trin 2 i guiden :
Gå til System -> Administration -> Softwarekilder, indtast din adgangskode og klik på fanen "Third-Party Software". Sæt flueben foran "http://archive.canonical.com/ubuntu karmic partner"

burde du kunne hente den, men hvis det er en opgraderet 9.04, skal du lige fjerne fluebenene ud for Jaunty i softwarekilder, prøv derefter med denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install libdvdcss2

E: Kunne ikke finde pakken sun-java6-jdk''.

Det er Java og har intet med dvdafspilning at gøre, men pakken burde alligevel kunne installeres, prøv (som jeg også skriver herover) at fjerne fluebenene ud for Jaunty i softwarekilder og forsøg at installere pakken igen.

mit internet meget langsommere, hvad kan det være? nettet var hurtigere før og firefox logoet er forsvundet efter at jeg skiftet og er nu blevet erstattet af en rød cirkel med en streg igennem. Hvad er det for noget?

Det med Firefox lyder lidt mærkeligt, som udgangspunkt er ikonet ikke ændret i 9.10, så prøv at se om denne guide afhjælper problemet http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#6f

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Nordsig »

Hejsa

Havde selv lidt problemer med forskellige DVD relaterede ting,men denne side hjalp mig.

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Der skal åbenbart installeres lidt mere software for at få alting til at glide.

Held og lykke.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Nu skal Medibuntu installeres før pakken libdvdcss2 kan hentes, men jeg kan se på :
E: Kunne ikke finde pakken sun-java6-jdk

at dannitheboy er nået til trin 3 i guiden og derfor allerede burde have Medibuntu installeret.