Er det andre mugligheter enn wine for at køre windowsprogrammer i ubuntu?
Jeg får ikke turboveg til at fungere i wine.
Jeg vil helst være fri for at installere winXP ved dual boot.
Muligheter for at køre "turboveg for windows" i ubuntu? LØST
-
- IRC nickname: han
Muligheter for at køre "turboveg for windows" i ubuntu? LØST
Senest rettet af han 25. nov 2009, 09:32, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Muligheter for at køre "turboveg for windows" i ubuntu?
Du kan overveje at installere Sun VirtualBox. Derinde kan du så lave en windows-installation. Endda med brug af delte filer Her er link til deres download side, http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads , hvis ikke du installere den fra Synaptec. Der er den bare i en lidt ældre version
-
Tak for tips. Jeg har installeret virtual box og xp pro på den tidligere i dag. Men jeg fant ikke helt ud af hvor jeg skulle lagre mappen med turboveg for at få tilgang til den i virtual box fra xp. Fant et en skjult mappe i home folderen, men er det her jeg skal lagre programmet for at få tilgang? Tror jeg har problemer med at få tilgang til memorystick fra virtual box.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
han skrev:Tak for tips. Jeg har installeret virtual box og xp pro på den tidligere i dag. Men jeg fant ikke helt ud af hvor jeg skulle lagre mappen med turboveg for at få tilgang til den i virtual box fra xp. Fant et en skjult mappe i home folderen, men er det her jeg skal lagre programmet for at få tilgang? Tror jeg har problemer med at få tilgang til memorystick fra virtual box.
Du skal ikke gemme noget i Linux filsystemet det kan Win XP ikke se. Dens filsystem er en Linux fil. Du installer dit program i Windows, som så gemmer filer i dens filsystem.
Er dit program på en CD kan du enten lave en iso af den CD og mounte den i Windows via Virtual Box eller du kan monte en fysisk CD i et CD drev.
Kig også lidt på Virtual Box guiden: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=2350&st=0&sk=t&sd=a&hilit=virtual+box&start=0
Læs også lige User Manual for Virtual Box
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: Muligheter for at køre "turboveg for windows" i ubuntu? LØST
Mange tak lath.
Nå kan jeg dele filer mellem linux og guest system.
Det var også flere gode tips her, som feks. "install guest additions", mm.
Nå kan jeg dele filer mellem linux og guest system.
Det var også flere gode tips her, som feks. "install guest additions", mm.