Valg af Ubuntu ved opstart? :(

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Oj-filur

Valg af Ubuntu ved opstart? :(

Indlæg af Oj-filur »

Hey :D

Jeg vil gerne prøve at se hvad Ubuntu er, så derfor jeg har installeret det med Wubi på samme harddisk som XP.
Den gennemføre installetionen fint, og ber mig om at genstarte. Men når så jeg genstarter kan jeg ikke vælge mellem XP og Ubuntu? Jeg har kun en harddisk til på min bærbare, og den er ikke splittet op.

Nogen som har en ide hvorfor?

På forhånd tak :P

Oj-Filur
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Valg af Ubuntu ved opstart? :(

Indlæg af soundpartner »

Oj-filur skrev:Hey :D

Jeg vil gerne prøve at se hvad Ubuntu er, så derfor jeg har installeret det med Wubi på samme harddisk som XP.
Den gennemføre installetionen fint, og ber mig om at genstarte. Men når så jeg genstarter kan jeg ikke vælge mellem XP og Ubuntu? Jeg har kun en harddisk til på min bærbare, og den er ikke splittet op.

Nogen som har en ide hvorfor?

På forhånd tak :P

Oj-Filur

mit bud er at wubi installeren ikke har gjort det rigtigt. det er set flere gange.
prøv at afinstallere igen fra windows tilføj fjern programmer

har du downloadet ubuntu som en iso fil fra nettet og brændt denne dned på disk, eller har du bare installeret fra wubi.com?

jeg vil anbefale dig at prøve at hente iso filen (evt genhente) og brænde den ned på en cd.
med denne cd i drevet kan du så prøve at installere igen inde i windows (wubi install) hvis dette stadig driller så prøv at boote med cd'en i drevet og vælg at prøve ubuntu uden ændringer til systemet. dette skulle gerne starte op i ubuntu direkte fra cd'en.
da cd-drevet er en del langsommere end en harddisk så vil systemet ikke være det hurtigeste men det er ofte nok til at se om tingene virker og til at lege lidt med det.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Oj-filur

Indlæg af Oj-filur »

Jeg har hentet filen som en ISO fil, også hentede jeg Wubi til at installere det med.
Jeg har prøvet at geninstallere det igen men det hjalp ikke? :(
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Oj-filur skrev:Jeg har hentet filen som en ISO fil, også hentede jeg Wubi til at installere det med.
Jeg har prøvet at geninstallere det igen men det hjalp ikke? :(

du skal IKKE hente wubi!!!!!

den wubi som du skal bruge ligger på cd'en.

prøv følgende:
brænd iso-filen ned på en cd (hvis ikke du allerede har det)
boot så fra denne cd og først vælger du punkt 4 mener jeg det er (chek cd'en for fejl)
hvis denne melder ingen fejl så vælg punkt 1 (prøv ubuntu uden ændringer til din computer)

virker det?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Oj-filur

Indlæg af Oj-filur »

Jeg har ikke brændt den på cd endnu. da jeg ingen brand bare cd har. men jeg må lige prøve det så :D

tak for hjælpen