Script - Løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
OVN
Geografisk sted: Thy

Script - Løst

Indlæg af OVN »

Ja et ganske banalt spørgmål for jer hårdkogte Linux brugere, men jeg aner ikke hvordan jeg gemmer de scripts jeg finder her og på udenlandske fora, heller ikke hvordan jeg bruger disse scripts.
Er der en eller flere som trin for trin vil forklare?
Anledningen til at jeg stiller sørgsmålet nu, er at jeg skal hjælpe en med få en bredbånds modem fra CallMe til at virke under Ubuntu, et andet sted her på siden har jeg fundet "opskriften" men hvordan gør jeg ? Vil jo godt blære lidt haha
Senere spørger jeg sikkert om hvordan jeg selv kan skrive en script til et eller andet :D
Senest rettet af OVN 31. dec 2009, 11:21, rettet i alt 2 gange.
OVN

Re: Script

Indlæg af OVN »

Det er her at Soundpartner har skrevet sit script, og så kunne jeg måske få modemet til at virke, hvis jeg vidste hvad jeg skulle gøre med scriptet
Husk på at der sikkert også engang var at Linux var nyt for jer, så trin for trin please

viewtopic.php?f=15&t=7824
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Hvis det er det script som soundpartner har lagt i den tråd, er det ret nemt at gøre.

Gå ind i programmer->tilbehør->terminal og indsæt denne kommando:

Kode: Vælg alt

wget http://soundpartner.linux.dk/3g/huw-e1752.sh && sh huw-e1752.sh

Tryk "Enter"
Skriv din brugerkode
Tryk "Enter"
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
OVN

Indlæg af OVN »

Tak jeg har set lidt på scriptet og det er jo en man henter på soundpartners side for at installere på computeren, så vidt jeg kan se?
Men et andet eksempel, dit eget script med at rydde op og opdatere, vil du forklare hvordan den køres? Jeg plejer at åbne teksten og kopiere over i en Terminal, men der er sikkert en fidus jeg ikke har gennemskuet?
Den er bedre og mere effektiv end den indbyggede, det var mig som påstod at din var unødvendig nu Ubuntu kom med en oprydnings program - flovt
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing