forvirret flashplayer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Re: forvirret flashplayer

Indlæg af Toddvarg »

laoshi skrev:
Så hvis nogen kan fortælle hvor
Citat:
~/.mozilla/plugins/
er, ville jeg være takknemlig.

Hvis du har den, så er det en skjult fil i din hjemme-mappe. Det er ikke en tankestreg men en tilde som står foran /.mozilla/plugins/ og tilden er en kort betegnelse for home/user

Noget helt andet er, at jeg ikke har en plugins-mappe i min ~/.mozilla/ og heller ikke i ~/.mozilla/firefox/ - så måske noget er ændret i forhold til tidligere udgaver af Firefox.

Det var også det jeg trodde det var, men siden jeg heller ikke kunne finde den der, blev jeg i tvivl. I forhold til den link hvor jeg har fundet forslaget, snakker de om karmic (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1293921), så en skulle tro at det burde være det samme som på min. Måske skal jeg slå mig til tåls med at jeg får det til at fungere med en ekstra musetasttryk.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Selv om det script jeg har vedhæftet (og som ER til en 64bit maskine) giver dig gåsehud, kunne du, hvis du studerede det lidt, måske finde løsningen der. Jeg kan blandt andet se følgende linje:

Kode: Vælg alt

sudo mv libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/

Jeg ved ikke hvor du (og dem du refererer til) har det fra at det skulle være til en 32bit maskine. Hvis det er fordi den installerer de libraries der hedder ia32-libs så er følgende beskrivelse af den pakke fra min aptitude show ia-32-libs: "This package contains runtime libraries for the ia32/i386 architecture, configured for use on an amd64 or ia64 Debian system running a 64-bit kernel." Det vil sige at hvis scriptet var beregnet til en 32bit maskine skulle det IKKE installere denne pakke.

Men det kan jo også gøres manuelt, og så lærer du måske lidt samtidig (selvom du misser muligheden for at lære at køre et script, men det kan jo altid komme).
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi

Indlæg af laoshi »

Selv om du ikke har ~/.mozilla/plugins er der ikke noget til hinder for at du selv opretter den for at se om det ændrer noget ved tingene. Da det er i din egen hjemmemappe, så kan du jo uden problemer slette den igen, hvis det ikke virker.

Jeg kan se i den tråd som du henviser til i det internationale forum, at det virker for nogle at deaktivere compiz. Har du prøvet det?

Eller evt. en forsøgt med en af dine andre browsere?
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Og ellers er det jo (fik ikke sagt det eksplicit): /usr/lib/mozilla/plugins/
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

zob skrev:Selv om det script jeg har vedhæftet (og som ER til en 64bit maskine) giver dig gåsehud, kunne du, hvis du studerede det lidt, måske finde løsningen der. Jeg kan blandt andet se følgende linje:

Kode: Vælg alt

sudo mv libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/

Jeg ved ikke hvor du (og dem du refererer til) har det fra at det skulle være til en 32bit maskine. Hvis det er fordi den installerer de libraries der hedder ia32-libs så er følgende beskrivelse af den pakke fra min aptitude show ia-32-libs: "This package contains runtime libraries for the ia32/i386 architecture, configured for use on an amd64 or ia64 Debian system running a 64-bit kernel." Det vil sige at hvis scriptet var beregnet til en 32bit maskine skulle det IKKE installere denne pakke.

Men det kan jo også gøres manuelt, og så lærer du måske lidt samtidig (selvom du misser muligheden for at lære at køre et script, men det kan jo altid komme).

Måske har det ikke kommet helt klart ud, men jeg får ikke gåsehud, men er lidt tilbageholdende, da scriptet virker for nogen, men ikke alle. Hvis jeg har skrevet 32 bit, så er det fuldt mulig at jeg har misforstået sammenhengen med hvad de sagde. Jeg har prøvet scriptet, som du sagde, det kunne være man lærte noget nyt. det er aldrig dårlig. Jeg kom næsten gennem det hele, før det stoppet op. Måske gjorde jeg det forkert, men jeg antager at jeg skulle tage det trind for trind, under hver "overskrift" i scriptet. Uanset så virket ikke flash efter at jeg havde startet, men den blev nemt fikset igen med Arvai's guide.
laoshi skrev:Selv om du ikke har ~/.mozilla/plugins er der ikke noget til hinder for at du selv opretter den for at se om det ændrer noget ved tingene. Da det er i din egen hjemmemappe, så kan du jo uden problemer slette den igen, hvis det ikke virker.

Jeg kan se i den tråd som du henviser til i det internationale forum, at det virker for nogle at deaktivere compiz. Har du prøvet det?

Eller evt. en forsøgt med en af dine andre browsere?

Ja, jeg har deaktiveret compiz og da fungerer det hele uden nogen problem. Jeg vil prøve at oprette en mappe i .mozilla som kaldes plugin, så ser vi hvordan det fungerer.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

laoshi skrev:Selv om du ikke har ~/.mozilla/plugins er der ikke noget til hinder for at du selv opretter den for at se om det ændrer noget ved tingene. Da det er i din egen hjemmemappe, så kan du jo uden problemer slette den igen, hvis det ikke virker.
Nu testet jeg det, og det havde ikke nogen betydning.

Nu har jeg testet de forskellig mulighederne, og det eneste der har virket så langt er
As long as you have the right mouse button held down, the Flash object correctly detects the left mouse button. Of course, right-clicking usually brings up some kind of context menu so you will need to left-click out of that menu first.
så foreløbig kommer jeg til at holde mig til den, da fejlen ligevel ikke laver det store problem for mig. Det andet argument for at ikke gøre mere med det er at ud af de tre pc jeg har, bruger jeg to af de uden compiz og der opstår ikke problemet.
Som en sidste ting kan det jo være en fejl i download, for selv om det er den samme fejl på tre forskellige maskine med forskellige spec, så er det jo den samme live-cd jeg har brugt til at installere.
Udfra det vælger jeg at markere tråden for løst om et par dage, i tilfælde nogen syns det mangler noget, eller mangler at få løst et lignende problem.
Det eneste der genstår er at takke alle de som har hjulpet, det er dejlig at opleve så meget opbakning.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen