nogle programmer kører stadigvæk

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
jens bisgaard
IRC nickname: notbill

nogle programmer kører stadigvæk

Indlæg af jens bisgaard »

Er ny Ubuntu-bruger. Updates kørte ikke rigtigt igennem, og nu får jeg meldingen at Panel og Update Notifier ikke svarer. Forsøger jeg at logge ud og genstarte (også i tidl. udgave eller fejlsikret) får jeg stadig et blankt skrivebord. Hvordan kommer jeg igang igen?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: nogle programmer kører stadigvæk

Indlæg af lath »

jens bisgaard skrev:Er ny Ubuntu-bruger. Updates kørte ikke rigtigt igennem, og nu får jeg meldingen at Panel og Update Notifier ikke svarer. Forsøger jeg at logge ud og genstarte (også i tidl. udgave eller fejlsikret) får jeg stadig et blankt skrivebord. Hvordan kommer jeg igang igen?

Hej og velkommen til forum:

Kig lidt på den her:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=15&t=8548

og deefter på

http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=87&Itemid=90, hvis pakkesystemet skaber sig.
Virker det heller ikke, så genstart og foretag det der står på den side linket peger på som det første efter opstart.

Det er fra en god guide til at få det hele sat rigtigt op.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Åh åh

så ikke at du havde blankt skrive bord:

1)
Det blanke skrivenrd er en kommandopromt a la
lars@lars-laptop:~$

gætter jeg. Korrekt?
(det er fra min computer, på din står der helt sikkert noget andet tekst, men @, og enten $, eller # er der)

2) udfør

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

efterfulgt af

Kode: Vælg alt

sudo shutdown -r now

(genstart computer)

Hjalp det? Hvad sker der, hvis det ikke hjalp?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
jens bisgaard

Jeg tog den hårde vej, formatterede harddisken og genindlæste XP, fik nu den til at virke incl. netværkskort og internetforbindelse. Men da jeg så installerede Ubuntu 9.10 fra CD'en var jeg igen uden netværk, både på Ubuntu og XP.
i XP kan den end ikke finde mit trådløse netværk.

Er det en fejl i partitioneringen, som jeg ikke ved så meget om - eller er der noget andet jeg har overset? Kan jeg ikke løse dette, er løsningen måske at droppe Ubuntu og helt gå tilbage til XP - kan jeg så afinstallere den, eller skal jeg den tunge vej igen med formattering?

Kan jo ikke undvære adgang til mail og net - men er blevet lidt bidt af Ubuntu !
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

jens bisgaard skrev:Jeg tog den hårde vej, formatterede harddisken og genindlæste XP, fik nu den til at virke incl. netværkskort og internetforbindelse. Men da jeg så installerede Ubuntu 9.10 fra CD'en var jeg igen uden netværk, både på Ubuntu og XP.
i XP kan den end ikke finde mit trådløse netværk.

Er det en fejl i partitioneringen, som jeg ikke ved så meget om - eller er der noget andet jeg har overset? Kan jeg ikke løse dette, er løsningen måske at droppe Ubuntu og helt gå tilbage til XP - kan jeg så afinstallere den, eller skal jeg den tunge vej igen med formattering?

Kan jo ikke undvære adgang til mail og net - men er blevet lidt bidt af Ubuntu !

instalationen af ubuntu kan ikke på nogen måde gå ind og rode med din opsætning i windows, så jeg er ret sikker på at der er noget andet der driller dig

bare for at være sikker installere du så som wubi (inde i windows) eller som rigtig dualboot (booter direkte fra cd'en)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
jens bisgaard

Re: nogle programmer kører stadigvæk (LØST)

Jeg har installeret den ved siden af XP, dvs. der er afsat en partition til Ubuntu. Startbilledet sætter Ubuntu øverst, hvis jeg ikke gør noget booter den efter få sekunder. Ellers skal jeg pile ned 4 gange til XP, så er det den der starter.

Jeg har fundet ud af det med terminalen, så hvis der er en kommando der kan hjælpe med at opklare dette er jeg klar ! Tak fordi der er nogen der gider hjælpe sådan en "amatørnisse" som mig ;-) :lol:

mvh Jens

Fjernede Ethernet-controlleren i XP, genstartede og så fandt den selv ud af det !