Ustabilt trådløs internet

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Ustabilt trådløs internet

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg har et meget irriterende problem med min trådløse netforbindelse, hvor browseren ofte hænger i op til 30-60 sekunder før den henter siderne frem og det er kun med forbindelsen ud til internettet den er gal med, da den interne forbindelse mellem hjemmets computerer fungerer 100% stabilt.

Forbindelsen til internettet virker kun som det skal i et par minuter af gangen inden den er gal igen, og min kærestes XP'er har ikke de samme problemer.

Jeg kører med 9.10 og Firefox 3.5, men jeg havde også problemet i 9.04 med Firefox 3.1 (var det ikke det den tidlige Firefox version hed?), og her blev problemet afhjulpet ved at gå ind i browseren og indstille "network.dns.disableIPv6" til "True" (via about:config).
Men her i 9.10 og FF 3.5 gør det ingen forskel om den står til true eller false, og jeg havde ikke dette problem overhovedet i 8.04 eller 8.10.

Jeg håber der er nogen der kender en løsning, da jeg er ved at blive vanvittig... især når der ikke er nogen problemer for XP-maskinen herhjemme...
Senest rettet af Rattus Norvegicus 20. nov 2009, 14:34, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Kenny
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ustabilt trådløs internet

Indlæg af soundpartner »

Rattus Norvegicus skrev:Jeg har et meget irriterende problem med min trådløse netforbindelse, hvor browseren ofte hænger i op til 30-60 sekunder før den henter siderne frem og det er kun med forbindelsen ud til internettet den er gal med, da den interne forbindelse mellem hjemmets computerer fungerer 100% stabilt.

Forbindelsen til internettet virker kun som det skal i et par minuter af gangen inden den er gal igen, og min kærestes XP'er har ikke de samme problemer.

Jeg kører med 9.10 og Firefox 3.5, men jeg havde også problemet i 9.04 med Firefox 3.1 (var det ikke det den tidlige Firefox version hed?), og her blev problemet afhjulpet ved at gå ind i browseren og indstille "network.dns.disableIPv6" til "True" (via about:config).
Men her i 9.10 og FF 3.5 gør det ingen forskel om den står til true eller false, og jeg havde ikke dette problem overhovedet i 8.04 eller 8.10.

Jeg håber der er nogen der kender en løsning, da jeg er ved at blive vanvittig... især når der ikke er nogen problemer for XP-maskinen herhjemme...

hvis jeg var dig ville jeg prøve at skifte dns-server til opendns. det løser den slags problemer for mange
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Re: Ustabilt trådløs internet

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Fantastisk... det ser ud til at have afhjulpet problemet :mrgreen:

Takker for hjælpen :)

Til andre der skulle have samme problem, så fulgte jeg denne guide: