Hejsa.
Jeg har fået fat i nogle DVD+R DL RW skiver, og den ser ud til at have problemer med at finde dem når jeg smider dem i, men efter et pr forsøg, virker det.
Men hvordan sletter jeg de ting der ligger på disken for at brænde en ny disk ud?
Nu kom den endelig med en besked, den siger den ikke kan læse skiven?
Burde K3b ikke kunne håndtere DVD+R DL RW skiver?
På forhånd tak.
K3b og DVD+R DL RW, formatere skive? (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
K3b og DVD+R DL RW, formatere skive? (LØST)
Senest rettet af Spotten 20. nov 2009, 01:38, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: K3b og DVD+R DL RW, formatere skive?
Spotten skrev:Hejsa.
Jeg har fået fat i nogle DVD+R DL RW skiver, og den ser ud til at have problemer med at finde dem når jeg smider dem i, men efter et pr forsøg, virker det.
Men hvordan sletter jeg de ting der ligger på disken for at brænde en ny disk ud?
På forhånd tak.
- Åbn Programmer > Lyd og Video > Brasero Diskbrænder
- Vælg i menuen Værkøjer > Slet ...
- Hvis du vælger Hurtig Sletning bliver kun indholdsfortegnelsen slettet. Ikke Hurtig Sletning sletter alt.
Spotten skrev:Burde K3b ikke kunne håndtere DVD+R DL RW skiver?.
Kun hvis din hardware (din DVD brænder) også kan, ellers kan intet program gøre noget ved det.
Nogle drev kan godt håndtere DVD-R skiver, men ikke DVD+R, det er muligt at din DVD brænder ikke har understøttelse for DVD+RW DL skiver, men kun DVD-RW DL skiver.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Re: K3b og DVD+R DL RW, formatere skive?
lath skrev:Spotten skrev:Hejsa.
På forhånd tak.
- Åbn Programmer > Lyd og Video > Brasero Diskbrænder
- Vælg i menuen Værkøjer > Slet ...
- Hvis du vælger Hurtig Sletning bliver kun indholdsfortegnelsen slettet. Ikke Hurtig Sletning sletter alt.
Spotten skrev:Burde K3b ikke kunne håndtere DVD+R DL RW skiver?.
Kun hvis din hardware (din DVD brænder) også kan, ellers kan intet program gøre noget ved det.
Nogle drev kan godt håndtere DVD-R skiver, men ikke DVD+R, det er muligt at din DVD brænder ikke har understøttelse for DVD+RW DL skiver, men kun DVD-RW DL skiver.
/Lars
Aha, mange tak for hjælpen så!
Fandt ud af det ikke er RW skriver, bare DVD+R DL skriver, så det var derfor den drillede, dog stod der RW på pakken, underligt nok!
Det med brænderen ved jeg godt, og min brænder understøtter fint DL skiver, har nemlig brændt flere af dem førhen!
Men tak.
EDIT:
K3b sletter endda selv RW skiver før den brænder hvis der er noget på i forvejen, så det er nemmere end at skulle gøre det manuelt!