aMSN driller efter opdatering?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: aMSN driller efter opdatering?

Indlæg af Spotten »

elkoger skrev:
Spotten skrev:Hej.

Jeg har bemærket siden jeg opdaterede maskinen igår (lod ikke mærke til om der var nogen opdateringer til aMSN), men da jeg logger på idag, er mit kaldenavn ændret, og det plejer kun at ske hvis andre har logget inde via ens konto fra en anden maskine, men hvis jeg ændre dette navn og lukker aMSN, starter den op og har glemt ALT om det igen.

Håber på en forklaring.

Tænker det må være en fejl i en opdatering da der som sagt kom nogle igår.

På forhånd tak.

Jeg har også observeret dette problem hos mig

Ok, har du fundet en løsning på problemet så :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

christian.arvai skrev:
Spotten skrev:Mailen er heller ikke oprettet igennem Windows Live, den er oprettet af min udbyder, derfor ender den på @cool.dk

Er vi enige om at det er en Windows Messenger konto du bruger på aMSN (emailkonto er underordnet), når du i aMSN vælger konto->Rediger min MSN profil er det online hos microblød at det foregår, Hvis aMSN ikke husker din nye kode, er det windowslive kontoen der laver problemer, for selve programmet aMSN henter og kontrollere koden derfra, men skift den kode hos dem og geninstaller aMSN.

Ja, mig der tåger lidt, det er jo en konto som har et Windows live ID ja, men det med koden ser umiddelbart ikke ud til at virke, kan ikke rigtigt skifte den nogen steder efter hvad jeg kan se, men det er det samme på begge mine maskiner, så det må være noget med servicen at gøre.
elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

Spotten skrev:
elkoger skrev:

Nej det har jeg ikke, jeg ville bare informere om at du ikke var den eneste. Men jeg skal nok skriv, hvis jeg finder ud hvad der er galt.
Mvh Simon
Spotten

Indlæg af Spotten »

elkoger skrev:
Spotten skrev:
elkoger skrev:

Nej det har jeg ikke, jeg ville bare informere om at du ikke var den eneste. Men jeg skal nok skriv, hvis jeg finder ud hvad der er galt.

Ok, så siger jeg mange tak! :-) Skal nok sende dig en PM hvis jeg finder ud af det før dig! :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

christian.arvai skrev:Jeg tvivler altså ret meget på teorien, om at der er folk der har knækket adgangskoder til kontoerne, så jeg vil mene at man bør forsøge med en reinstall af aMSN med denne kommando :

Kode: Vælg alt

sudo aptitude purge amsn && sudo rm -r $HOME/.amsn && sudo aptitude install amsn

Hvis man har fjernet aMSN med "Fuldstændig fjernelse" og fjernet mappen i sin .amsn mappe fra sin /home, så burde det vel være det samme?

Efter hvad min tanke lige siger mig, har det noget med krypteringer af min home mappe at gøre, og jeg tror AMSN ikke får lov at tilgå sin egen mappe pga det, som om den går tilbage lige med hvilke ændringer jeg laver, prøver jeg at skifte mit "skærmnavn", så ryger det hele tiden tilbage på det den altid har været, og det gjorde den ikke FØR jeg brugte dette kryptering af /home som 9.10 jo tilbyder.

Kan min teori være delvist rigtig?

På forhånd tak.