aMSN driller efter opdatering?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

aMSN driller efter opdatering?

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har bemærket siden jeg opdaterede maskinen igår (lod ikke mærke til om der var nogen opdateringer til aMSN), men da jeg logger på idag, er mit kaldenavn ændret, og det plejer kun at ske hvis andre har logget inde via ens konto fra en anden maskine, men hvis jeg ændre dette navn og lukker aMSN, starter den op og har glemt ALT om det igen.

Håber på en forklaring.

Tænker det må være en fejl i en opdatering da der som sagt kom nogle igår.

På forhånd tak.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: aMSN driller efter opdatering?

Indlæg af Jimmyfj »

Nope - Ingen fejl på aMSN her, og har lige kontrolleret at mit system er fuldt opdateret, hvilket det er, så fejlen må findes et andet sted, eventuelt i den SSH programmet bruger, og som fremkaldte fejl i en tidligere udgave.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har lige afprøvet aMSN i 9.10/32bit, den er helt opdateret og der er ingen fejl på aMSN her, så det er ikke en generel fejl.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Spotten

Indlæg af Spotten »

Hmm, forstår det ikke.

Så må der være nogen der har hacket min MSN konto eller hvordan skal jeg tolke dette?

Jeg kan gå i egenskaber i aMSN og skifte "kaldenavn", og sige "Gem" og logge ud, og så har den ændret det igen?!

Jeg er blank!

Håber nogle kan komme med en idé.

P.s Jeg bruger kryptering på min hjemmemappe, deri ligger aMSN jo, måske derfor så?

På forhånd tak.
Jimmyfj

Indlæg af Jimmyfj »

At du bruger kryptering af din hjemme-mappe skulle ikke have noget at sige. Jeg kører også med eCryptfs på min /home, og jeg kan snildt logge ind. Og for at udelukke alle eventuelle fejl kan du prøve at se om du kan logge på web-msn som du finder her:

http://mail.live.com/mail/MSNWebIMDecomm.aspx

Kan du heller ikke komme på der kan din konto godt være blevet highjacket.

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jimmyfj skrev:At du bruger kryptering af din hjemme-mappe skulle ikke have noget at sige. Jeg kører også med eCryptfs på min /home, og jeg kan snildt logge ind. Og for at udelukke alle eventuelle fejl kan du prøve at se om du kan logge på web-msn som du finder her:

http://mail.live.com/mail/MSNWebIMDecomm.aspx

Kan du heller ikke komme på der kan din konto godt være blevet highjacket.

Jeg kan sagtens komme på MSN, men hvis jeg ændre mit "Kaldenavn", tager den der navn jeg har i min profil inde på home.live.com som er spot.

Men ud fra dette, har jeg kun set den gøre sådan når andre har været inde i ens konto udefra, da den ændre det til det navn der står på profilen hvis en fremmed logger ind.

Jeg kan sagtens logge ind i min mail osv. på denne konto, så hvis den er blevet "hacket", så er koden ikke blevet ændret, men derfor kan der vel godt have været nogen inde i min konto? Ikke fordi jeg kan se hvad de skulle få ud af det, andet end mine kontaktpersoners mail.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Så gå ind og ændre din kode til messenger.

Geninstaller derefter aMSN med denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude purge amsn && sudo rm -r $HOME/.amsn && sudo aptitude install amsn

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jimmyfj

Indlæg af Jimmyfj »

Det lyder bekendt, det du skriver. På min hotmail-konto har jeg oplevet at jeg pludselig blev logget af, fordi jeg havde logget på et andet sted. Efter at have oplevet dette gentagende gange gik jeg ind i min msn/passport og ændrede min login-Email. Og efter jeg er begyndt at bruge den konto jeg har nu, som altså ikke er en hotmail-konto, så har jeg ikke oplevet noget problem af den art med at blive smidt af. Så din konto kan være blevet cracket på selve hotmail-serveren.

Mit råd er derfor, at du tilmelder en anden konto, en ikke-hotmail-konto til dit passport og benytter den. Det giver, indrømmet, en del besvær med hensyn til de kontakter, du har på listen, men det er jo en én-gangs-byrde, så det burde være til at leve med.

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Spotten

Indlæg af Spotten »

christian.arvai skrev:Så gå ind og ændre din kode til messenger.

sudo aptitude purge amsn && sudo rm -r $HOME/.amsn && sudo aptitude install amsn

Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvor gør jeg det? Ændre min kode :-)

På forhånd tak.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jimmyfj skrev:Det lyder bekendt, det du skriver. På min hotmail-konto har jeg oplevet at jeg pludselig blev logget af, fordi jeg havde logget på et andet sted. Efter at have oplevet dette gentagende gange gik jeg ind i min msn/passport og ændrede min login-Email. Og efter jeg er begyndt at bruge den konto jeg har nu, som altså ikke er en hotmail-konto, så har jeg ikke oplevet noget problem af den art med at blive smidt af. Så din konto kan være blevet cracket på selve hotmail-serveren.

Mit råd er derfor, at du tilmelder en anden konto, en ikke-hotmail-konto til dit passport og benytter den. Det giver, indrømmet, en del besvær med hensyn til de kontakter, du har på listen, men det er jo en én-gangs-byrde, så det burde være til at leve med.

Det er ikke en hotmail konto, det er min egen e-mail som jeg har hos min udbyder, Telenor.

Mailen kan ikke udskiftes og ønsker på ingen måde at udskifte denne.

Jeg må ændre mit password selvom det ikke virker til at være fordi den er blevet hacket men bare en mærkelig fejl et eller andet sted.

Prøver lige at logge inde fra en af mine andre maskiner hvor aMSN også er inde, hvor den så også burde lave det om som her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Spotten skrev:

På forhånd tak.

Inde på Windows Messenger´s hjemmeside, jeg kan ikke lige den http.

Spotten

Indlæg af Spotten »

christian.arvai skrev:
Spotten skrev:

På forhånd tak.

Inde på Windows Messenger´s hjemmeside, jeg kan ikke lige den http.

Har siddet og rodet lidt, det er hver gang jeg logger af og på, så ændre det mit personlige kaldenavn, det har den aldrig nogensinde gjort før.

Det virker hvis jeg går ind i min MSN profil og laver det om derinde, men det har bare altid virket før, så jeg forstår ikke hvad der lige er sket.

Måske blot en tilfældighed? Finder det bare mistænkeligt!

Jeg hed 5q07 da jeg loggede af igår, som de mange andre gange jeg har logget af, og når jeg logger på står der så bare "spot" lige pludselig, og det har aldrig været sådan førhen, på noget tidspunkt, så derfor faldt min mistanke til kontoen måske havde været tilgået et andet sted fra, men at jeg så ikke kan få den til at huske mit kaldenavn selvom jeg igen og igen skriver den ind, trykker "Gem" lukker programmet, åbner det igen, så vil den stadig kun ændre dette "Kaldenavn" via Windows Live siden, og det har aldrig været et problem at ændre det lokalt så den huskede det selvom jeg loggede af og på.

Mailen er heller ikke oprettet igennem Windows Live, den er oprettet af min udbyder, derfor ender den på @cool.dk

På forhånd tak.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Spotten skrev:Mailen er heller ikke oprettet igennem Windows Live, den er oprettet af min udbyder, derfor ender den på @cool.dk

Er vi enige om at det er en Windows Messenger konto du bruger på aMSN (emailkonto er underordnet), når du i aMSN vælger konto->Rediger min MSN profil er det online hos Microsoft at det foregår, Hvis aMSN ikke husker din nye kode, er det windowslive kontoen der laver problemer, for selve programmet aMSN henter og kontrollere koden derfra, men skift den kode hos dem og geninstaller aMSN.

elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

Spotten skrev:Hej.

Jeg har bemærket siden jeg opdaterede maskinen igår (lod ikke mærke til om der var nogen opdateringer til aMSN), men da jeg logger på idag, er mit kaldenavn ændret, og det plejer kun at ske hvis andre har logget inde via ens konto fra en anden maskine, men hvis jeg ændre dette navn og lukker aMSN, starter den op og har glemt ALT om det igen.

Håber på en forklaring.

Tænker det må være en fejl i en opdatering da der som sagt kom nogle igår.

På forhånd tak.

Jeg har også observeret dette problem hos mig
Mvh Simon
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg tvivler altså ret meget på teorien, om at der er folk der har knækket adgangskoder til kontoerne, så jeg vil mene at man bør forsøge med en reinstall af aMSN med denne kommando :