har installeret Ubuntu på min bærbar:
lenovo N300,
pentium duel core, 2 ghz
2 GB ram
Intel x3100 grafikkort
250GB harddisk
Har installeret Ubuntu på en 40 GB partition og reste er stadig tildelt vista vis jeg vælger at starte op i den.
min problem er at den grafiske del af ubuntu er dårlig, i forhold til vista følger jeg. Dårlig på den måde at den lakker, og har sat den til "ingen" under visuelle effekter. I vista køre jeg med alle effekter slået til, uden lak.
Bare mens jeg skriver dette følger jeg at der et delay på et halv sekundt for hvert tegn jeg skriver.
Regner med at det er driverne til grafikkortet det er galt med, men kan ikke forstå hvorfor da intels x3100 grafikkort jo er temmellig gennemprøvet og meget brugt. Derfor formoder jeg at der også burte være nogle ordentlige driver til linux.
Hvordan tjekker jeg om jeg har de nyeste driver til min bærbar
Under system> Administration > hardwaredriver
skriver den "Der er ingen proprietære driver i brug på dette system"
kan dette have noget med min problem at gøre
er det dårlige grafik driver til ubuntu eller andet
-
- IRC nickname: lotus69
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: er det dårlige grafik driver til ubuntu eller andet
lotus69 skrev:har installeret Ubuntu på min bærbar:
lenovo N300,
pentium duel core, 2 ghz
2 GB ram
Intel x3100 grafikkort
250GB harddisk
Har installeret Ubuntu på en 40 GB partition og reste er stadig tildelt vista vis jeg vælger at starte op i den.
min problem er at den grafiske del af ubuntu er dårlig, i forhold til vista følger jeg. Dårlig på den måde at den lakker, og har sat den til "ingen" under visuelle effekter. I vista køre jeg med alle effekter slået til, uden lak.
Bare mens jeg skriver dette følger jeg at der et delay på et halv sekundt for hvert tegn jeg skriver.
Regner med at det er driverne til grafikkortet det er galt med, men kan ikke forstå hvorfor da intels x3100 grafikkort jo er temmellig gennemprøvet og meget brugt. Derfor formoder jeg at der også burte være nogle ordentlige driver til linux.
Hvordan tjekker jeg om jeg har de nyeste driver til min bærbar
Under system> Administration > hardwaredriver
skriver den "Der er ingen proprietære driver i brug på dette system"
kan dette have noget med min problem at gøre
Omtale af Intel fra en Linux kerneudvilker der laver drivere til Intel grafikkort
Bemærkning: Jeg kan bare ikke finde en reference til det, men jeg har læst noget der ligner følgende fra en Linux kerne udvikler:
De er selv ude om det. Jeg vil ikke spilde mere tid på dem, når de er så besværlige at have med at gøre.
Driver til Linux kommer med Linux kernen, og ikke seperat som i Windows. De nye drivere er derfor i den nyeste stabile version af Linux kernen. Pakkesystemet kommer med en ny Linux kerne med jævne mellemrum.
Hvilken Ubuntu? (version?, type? (desktop-udgave formoder jeg), og antal bits?)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags