Hej.
Jeg har et problem jeg ikke har oplevet før med 9.04, også 64 bit.
Når jeg sætter mit mobile bredbånd op, logger på og slukker maskinen, virker det ikke når jeg starter den op igen og prøver at forbinde.
Prøver jeg at ændre i opsætningen på det mobile bredbånd, får jeg denne besked:
http://peecee.dk/upload/view/202491
Hvad sker der lige? Fatter ingenting af de problemer jeg oplever på den nye version af Ubuntu. Den må da snart være færdig? Det er over 1 uge siden den udkom, så jeg forstår ikke helt der stadig er alle disse problemer/bugs.
På forhånd tak.
EDIT: Jeg prøvede at slette den, og tilføje den igen, så kommer jeg fint på, men genstarter jeg, og vil logge på igen, kan jeg starte HELT forfra, slette det mobile bredbånd, og sætte det op forfra igen.
Det er det samme med rigtigt mange rettigheder i 9.10, den husker dem IKKE, og det er meget belastende at skulle sætte alt op forfra hver gang man genstarter sin maskine.
Problemer med mobilt bredbånd på Karmic 64 bit (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
-
Re: Problemer med mobilt bredbånd på Karmic 64 bit (LØST)
Fandt frem til det ikke virker hvis man sætter det til efter man har startet maskinen, det virker dog hvis det sidder i under opstarten.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Spotten skrev:Fandt frem til det ikke virker hvis man sætter det til efter man har startet maskinen, det virker dog hvis det sidder i under opstarten.
DU har altså et seriøst med din maskine eller din opsætning.
Måske er det enda en fejl med installationen (en lille bitte fejl på den cd du har installeret med). for jeg har ikke oplevet nogen af de mange fejl du oplever.
om det er dig der piller for meget eller om det er et andet sted den er galt ved jeg ikke, men et eller andet sted er der en fejl i hvert fald
-
soundpartner skrev:Spotten skrev:Fandt frem til det ikke virker hvis man sætter det til efter man har startet maskinen, det virker dog hvis det sidder i under opstarten.
DU har altså et seriøst med din maskine eller din opsætning.
Måske er det enda en fejl med installationen (en lille bitte fejl på den cd du har installeret med). for jeg har ikke oplevet nogen af de mange fejl du oplever.
om det er dig der piller for meget eller om det er et andet sted den er galt ved jeg ikke, men et eller andet sted er der en fejl i hvert fald
Ok? Har ellers prøvet en clean install 3 gange nu, 3 forskellige skiver, brændt i den mest optimale hastighed på de mest anderkendte skiver Så det burde ikke være skiverne. Harddisken har kørt sammenlagt 1år knapt, 301 dage mener jeg.
Denne lille computer HAR altid været en ballademager i Ubuntu, helt tilbage til 7.10, både 32 og 64 bit, ingen forskel, har brændt utallige skiver og det er faktisk først på karmic den har opført sig nogenlunde pænt.
Så vidt jeg ved er den næsten bygget til Vista, men jeg ser da den forbedre sig i Ubuntu, det tager bare sin tid! Men har hængt ved.
Jeg har på de 2 forrige version, Jaunty Jackalope og Interpid Ibex, ikke haft disse problemer med mobilt bredbånd, det har virket fint, også selvom det bliver sat til under en kørene session, så loggede den selv på det, uden ballade.
Den eneste forskel på denne installation og alle de andre, er jeg bruger kræv kode for log ind og dekrypter hjemmemappe, den har jeg aldrig brugt før da den aldrig har været der under installationsmuligherne.
EDIT: Maskinen er en MSI PR 200 også kendt som MSI 1221 og Vega 1221.