anglende filer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
micprop

anglende filer

Indlæg af micprop »

kører 9.10 64 bit ubuntu, min maskine er startet på ay ikke vise alle filer der er i en mappe, men hvis jeg restarter vises de alle første gang jeg går ind i en mappe, næstegang vises kun 10%, nogen ide hvad der er galt
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: anglende filer

Indlæg af lath »

micprop skrev:kører 9.10 64 bit ubuntu, min maskine er startet på ay ikke vise alle filer der er i en mappe, men hvis jeg restarter vises de alle første gang jeg går ind i en mappe, næstegang vises kun 10%, nogen ide hvad der er galt

Du kan godt finde ud at bruge en 'scrollbar'?
Ude til højre side af skærmen findes noget der hedder en scrollbar hiv fat i den med musen, og du kan se resten.

For nyinstallationer af Ubuntu 9.10 gælder det at ext4 filsystem ødelægger filsystemet, hvis du har filer der er større end 512 MB.
Har du store filer, og kan du ikke leve med at ext4 filsystemer ødelægger sig selv med store filer, så geninstallerer du Ubuntu 9.10, hvor du så vælger manuel partionering af harddisken, og vælger så ext3 filsystem (ext3fs) i stedet for ext4fs.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
micprop

Indlæg af micprop »

ha ha den var god, nej du har en rund makør der kører og kører og der sker ikke noget
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

micprop skrev:ha ha den var god, nej du har en rund makør der kører og kører og der sker ikke noget

Ja, ja, man kan aldrig vide forudsætningerne for dem man supporter. Jeg har lavet prof. support, så jeg har efterhånden lært ikke at tage alt for meget givet om en bruger.

Borset fra store filer i ext4fs, eller rigtig mange filer som i /usr/doc, og /usr/bin har jeg ikke rigtig nogen ide om hvad der kan være galt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
micprop

Indlæg af micprop »

samme her hos IBM i Skotland