Fejl i VLC ?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Fejl i VLC ?

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg slås stadig med at få VLC til at vise video på mere end én skærm. NU ser jeg denne tråd fra VLC forum:

http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=13&t=51124

HVor der i gr0ve træk står at funktionen "integrate video in interface" ikke fungerer. Når VLC viser en video så åbn es der en skærm der hedder "Xvideo Output" Af en eller anden grund er tråden låst, lidt underligt. Er der en læsning på dette problem? jeg har VLC version 09.9 Grishencko og bruger Ubuntu 9.04
Kardemommeloven er en god ting.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Fejl i VLC ?

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg ved ikke om dette kan løse dit problem eller om den fejl er rettet i vlc 1.0.2, men du kan jo prøve at installere den nye udgave på denne måde.

Man kan opgradere VLC til den nye 1.0.2 ved at kører følgende kommando i Programmer->Tilbehør->Terminal :

For Ubuntu 9.04 :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge vlc -y && sudo sh -c "echo 'deb http://ppa.launchpad.net/c-korn/vlc/ubuntu jaunty main' >> /etc/apt/sources.list" && gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 7613768D && gpg --export --armor 7613768D | sudo apt-key add - && sudo apt-get update && sudo apt-get install vlc vlc-plugin-pulse mozilla-plugin-vlc -y
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Efter opdatering virkede streaming DR-TV OG Video på skærm 1 og 2. Da jeg prøvede igen virkede ingen af delen. tak alligevel.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Nu er der jo gået nogle dag siden sidst, så prøv at se om der er nye opdateringer der løser problemet, hvis det stadigt ikke virker, vil jeg forslå dig at lave en bugrapport om problemet.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

1000 tak for hjælp til opgardering, jeg kæmper stadig med skærm 2 / projektor. Der er fortsat kun skærm1 i video afspillet fra VLC mens video fra youtube vises på 2 skærme.. fn+F5 kan slå skærme 1 og hhv skærm 2 til og fra, det er en OK ting at vide - jeg tror på det er fn+f4 på windows PCere.
Hov måske er dette ikke et Ubuntu problem - men et mere generelt VLC problem ?? Der er nogle Windows folk som foreslår at man slår hardware accelerator fra, det hjælper dog ikke her.

link:
http://forum.videolan.org/viewtopic.php ... 2&p=191286
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Der er lidt småfejl i VLC 1.0.2, jeg fandt bla. ud af at man ikke kan gemme en playliste, dette er dog rettet i den nye VLC 1.0.3, men jeg har ikke lige fået skrevet i guiden, hvordan man installere den i Ubuntu 9.10 (jeg opdagede den fejl i dag og tjekkede det på VLC´s supportkanal).

Om det i dit tilfælde er VLC eller et spørgsmål om opsætning, ved jeg desværre ikke.