Hej. Hvordan afinstaler man ubuntu. Har en acer aspire one. Der er XP på den, og så er der lavet en dualboot med Ubuntu. men vil gerne fjerne ubuntu fra den? nogen der ved hvordan det gøres?
På forhånd tak.
Uinstall Ubuntu???
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Uinstall Ubuntu???
Dresen skrev:Hej. Hvordan afinstaler man ubuntu. Har en acer aspire one. Der er XP på den, og så er der lavet en dualboot med Ubuntu. men vil gerne fjerne ubuntu fra den? nogen der ved hvordan det gøres?
På forhånd tak.
Dual-boot på gammeldags måde med seperat partition, eller en WUBI installer?
Er det på den gammeldags måde, markerer du Ubuntus partion som et NTFS filsystem (inde fra Windows), og formatterer den bagefter (stadig inde fra Windows).
Er det som en WUBI installation fjerner du den fra tilføj/fjern programmer inde fra Windows.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej tak for svar.. det er på den gamle måde som du beskriver hver sin partition.
Men hvor i windows kan jeg se den partition hvor ubuntu ligger på.. gik ind i denne computer og så ind under c-drev, enskaber, men ved ikke om det er rigtig??
Men hvor i windows kan jeg se den partition hvor ubuntu ligger på.. gik ind i denne computer og så ind under c-drev, enskaber, men ved ikke om det er rigtig??
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Dresen skrev:Hej tak for svar.. det er på den gamle måde som du beskriver hver sin partition.
Pas! Jeg har _slet_ikke_ Windows installeret på mine 3 computere i flere år, men hvis det kan være en hjælp husker jeg noget der hedder noget med Disk, som findes i (klassisk) kontrolpanel > Administration.
Evt. kan du bruge GPated Live CD.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags