Batteriproblem med (Toshiba) bærbar under Ubuntu 9.10
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Batteriproblem med (Toshiba) bærbar under Ubuntu 9.10
Løsning smid Ubuntu 9.10 ud og reinstaller 9.04, så virker min bærbare med egen strøm fra batteriet, andre løsninger findes muligvis men jeg opgav. Ubuntu 9.04 er hurtigere generelt, kan man sige at probelmet er "LØST" ??
Senest rettet af Finn Bjerke 11. nov 2009, 18:50, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Batteriproblem med Toshiba bærbar under Ubuntu 9.10
Finn Bjerke skrev:Løsning smid Ubuntu 9.10 ud og reinstaller 9.04, så virker min bærbare med egen strøm fra batteriet, andre løsninger findes muligvis men jeg opgav. Ubuntu 9.04 er hurtigere generelt, kan man sige at probelmet er "LØST" ??
Synes du at dit problem er løst så tilføj ' [LØST]' (uden pinger) i titel/emne-linien:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=50730&f=24#p50730
Du skriver '??'. For at kunne svare på det må du beskrive hvad problemet var i flere detaljer:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=12708#p12708 (punkt 4 og 5)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg forklarer mig lige lidt bedre
Min bærbare Toshiba satelite L30- 101 kan ikke køre batteridrevet med Ubuntu 9.10, det kan den udemærket med Ubuntu 9.04. PCen kan køre Ubuntu 9.10 sålænge den får strøm fra lysnettet.
Det er jo en seriøs bug
Min bærbare Toshiba satelite L30- 101 kan ikke køre batteridrevet med Ubuntu 9.10, det kan den udemærket med Ubuntu 9.04. PCen kan køre Ubuntu 9.10 sålænge den får strøm fra lysnettet.
Det er jo en seriøs bug
Senest rettet af Finn Bjerke 11. nov 2009, 18:58, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Finn Bjerke skrev:Jeg forklarer mig lige lidt bedre
Min bærbare Toshiba satelite L30- 101 kan ikke køre batteridrevet med Ubuntu 9.10, når jeg tilslutter strøm fra lysnettet virker PCen igen. Under Ubuntu 9.04 virker batteriet upåklageligt. Det er vel en "ikke-løsning" at give op og smide 9.10 ud? Det er slapt, opgivende, dumt men det virker ! Se dette er en seriøs bug i 9.10 er der har dette batteriproblem.??
Den slags kører da normalt i ren hardware (analog elektronik)? Det kan også være at dit batteri er slidt op, eller er det helt anderledes under 9.04?
Jeg synes du bør lægge en bug på Launchpad: https://launchpad.net/ubuntu/+bugs (klik på "Report a bug", øverst til højre, hvis din bug ikke er der allerede.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: Batteriproblem med (Toshiba) bærbar under Ubuntu 9.10
Kære Lars, jeg syns jeg formulerer mig elendigt idag. mens jeg reformulerede skrev du et svar Nå tak for input, jeg tror dette er en BUG i 9.10 - da batteriet jo virker med Ubuntu 9.04. Ærlig talt synes jeg laucnhpad er temmelig besværligt at have ed at gøre. Jeg prøver lige igen..