Karmic 64 bit, fejl på fejl på fejl (DØD DISK) (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Karmic 64 bit, fejl på fejl på fejl (DØD DISK) (LØST)
Hej.
Nu har jeg IGEN problemer med min Karmic, dog kun på min ene maskine.
Satte en filøverførsel fra USB disk til USB disk i gang inden jeg gik i seng, og da jeg vågner er min PC mere sløv end jeg nogensinde har oplevet den være i Windows.
Jeg måtte så tvinge den ned da den slet ikke ville noget som helst, den ville heller ikke lukke da jeg bad den om det.
Problemet opstår i det jeg prøver at logge ind, efter jeg trykker mit brugernavn og kode, skriver den efterfølgende når jeg trykker login, "Could not update ICEauthority file /home/spot/.ICEauthority. Trykker luk, og får så denne besked:
Der er et problem med konfigutationsserveren. (/usr/lib/libconf2-4(gconfsanity-check-2 afsluttede med status 256)
Når jeg trykker luk til den, får jeg så denne besked:
Nautilus kunne ikke oprette de følgende påkrævede mapper: /home/spot/Desktop, /home/spot/.nautilus.
Efter det, så kommer den med den der "Ufuldstændig sprogunderstøttelse" og jeg ved alt er inde og på dansk, så den forstår jeg ikke det kommer med?!
Er det bare en ren installation der skal til? Det er 2 dage siden jeg reinstallerede Karmic sidst, og er ærligt talt ved at være træt af den, MEN der er så mange ting der IKKE virker på min maskine i 9.04, som kom til at virke i 9.10, derfor ærgre det mig Karmic er SÅ fyldt med fejl, eller mangler noget så brugeren ikke kan fucke systemet op som i Windows, det er jo ikke til at vide som ny i Ubuntu om det er en bruger fejl eller en system fejl.
Ser gerne jeg bliver fri for at geninstallere HELE mit system om!
På forhånd tak.
Nu har jeg IGEN problemer med min Karmic, dog kun på min ene maskine.
Satte en filøverførsel fra USB disk til USB disk i gang inden jeg gik i seng, og da jeg vågner er min PC mere sløv end jeg nogensinde har oplevet den være i Windows.
Jeg måtte så tvinge den ned da den slet ikke ville noget som helst, den ville heller ikke lukke da jeg bad den om det.
Problemet opstår i det jeg prøver at logge ind, efter jeg trykker mit brugernavn og kode, skriver den efterfølgende når jeg trykker login, "Could not update ICEauthority file /home/spot/.ICEauthority. Trykker luk, og får så denne besked:
Der er et problem med konfigutationsserveren. (/usr/lib/libconf2-4(gconfsanity-check-2 afsluttede med status 256)
Når jeg trykker luk til den, får jeg så denne besked:
Nautilus kunne ikke oprette de følgende påkrævede mapper: /home/spot/Desktop, /home/spot/.nautilus.
Efter det, så kommer den med den der "Ufuldstændig sprogunderstøttelse" og jeg ved alt er inde og på dansk, så den forstår jeg ikke det kommer med?!
Er det bare en ren installation der skal til? Det er 2 dage siden jeg reinstallerede Karmic sidst, og er ærligt talt ved at være træt af den, MEN der er så mange ting der IKKE virker på min maskine i 9.04, som kom til at virke i 9.10, derfor ærgre det mig Karmic er SÅ fyldt med fejl, eller mangler noget så brugeren ikke kan fucke systemet op som i Windows, det er jo ikke til at vide som ny i Ubuntu om det er en bruger fejl eller en system fejl.
Ser gerne jeg bliver fri for at geninstallere HELE mit system om!
På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 12. nov 2009, 01:15, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Karmic 64 bit, fejl på fejl på fejl
Det er ikke engang muligt at tilgå maskinen fra en LIVE-CD.. Prøver jeg, fryser den bare når jeg prøver at komme ind i systemet.
EDIT: Nu kom jeg ind via LIVE-CD ENDELIG, MEN mit home er væk?!
Kan det være pga jeg bruger krypteting på min hjemmemappe? Hvordan kommer jeg så ind i mit home via en LIVE-CD, når mit home er krypteret?
På forhånd tak.
EDIT: Nu kom jeg ind via LIVE-CD ENDELIG, MEN mit home er væk?!
Kan det være pga jeg bruger krypteting på min hjemmemappe? Hvordan kommer jeg så ind i mit home via en LIVE-CD, når mit home er krypteret?
På forhånd tak.
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Du har fået et problem med autorisationen til at tilgå din home-mappe. Efter råd i den internationale forum kan det hjælpe at ændre tilladelsen til at tilgå ICEauthority ved at bruge flg. kommandoer - én ad gangen - når du kommer til fejlmeddelelsen:
Hvor du selvfølgelig skriver dit brugernavn alle de steder i kommandoen hvor der står 'dit_brugernavn'
Kode: Vælg alt
chown dit_brugernavn:dit_brugernavn /home/dit_brugernavn/.ICEauthority
chmod 644 /home/dit_brugernavn/.ICEauthority
exit
Hvor du selvfølgelig skriver dit brugernavn alle de steder i kommandoen hvor der står 'dit_brugernavn'
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
laoshi skrev:Du har fået et problem med autorisationen til at tilgå din home-mappe. Efter råd i den internationale forum kan det hjælpe at ændre tilladelsen til at tilgå ICEauthority ved at bruge flg. kommandoer - én ad gangen - når du kommer til fejlmeddelelsen:Kode: Vælg alt
chown dit_brugernavn:dit_brugernavn /home/dit_brugernavn/.ICEauthority
chmod 644 /home/dit_brugernavn/.ICEauthority
exit
Og hvordan gøres dette uden terminal adgang?!
Hvordan lukker man så maskinen når reset knappen fucker HELE ens system op?
Jeg kunne ikke tilgå noget som helst derinde, så kun baggrunden på skrivebordet, som ikke var min, men standarden.
-
Nå..
Nu har jeg lavet en helt ren installation igen, beholdte dog min home i håb om at redde de ting der ligger derpå.
Nu prøver jeg at tilgå den disk hvor det hele gik galt, og må konstatere det nok er disken der er stået af.
Nu falder min tanke så på Karmic pga alle de fejl jeg har oplevet siden jeg skiftede til det, og tænker om systemet kan smadre min disk?
Er der en måde jeg kan se om disken er død eller ej? Jeg har kun 3 Ubuntu systemer, ingen Windows, og den virker ikke på nogen af dem!
På forhånd tak.
Nu har jeg lavet en helt ren installation igen, beholdte dog min home i håb om at redde de ting der ligger derpå.
Nu prøver jeg at tilgå den disk hvor det hele gik galt, og må konstatere det nok er disken der er stået af.
Nu falder min tanke så på Karmic pga alle de fejl jeg har oplevet siden jeg skiftede til det, og tænker om systemet kan smadre min disk?
Er der en måde jeg kan se om disken er død eller ej? Jeg har kun 3 Ubuntu systemer, ingen Windows, og den virker ikke på nogen af dem!
På forhånd tak.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Karmic kan ikke smadre din disk fysisk. Det er "kun" dit filsystem, der kan "smadres". Er din disk dårlig kan du via Gparted forsøge at lave en disk-check i grafisk tilstand. Her beder du GParted om at reparere silsystemet, som ligger på disken. Er der dårlige sektorer på disken skal GParted nok melde det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jimmyfj skrev:Karmic kan ikke smadre din disk fysisk. Det er "kun" dit filsystem, der kan "smadres". Er din disk dårlig kan du via Gparted forsøge at lave en disk-check i grafisk tilstand. Her beder du GParted om at reparere silsystemet, som ligger på disken. Er der dårlige sektorer på disken skal GParted nok melde det.
Nu får du lige hele historien.
I "System/Administration/Diskredskab" kunne jeg se der var 42 bad sectors på den omtalte disk, derfor lavede jeg en backup af ALT på den over på en anden disk, og bagefter ville jeg så smide 300Gb data over som var mindre vigtig, da jeg tænkte den nok ville stå af snart, og sætter så overførslen igang inden jeg går i seng, og vågner op og så er der problemer, kunne hverken tvinge tingene ned i "Systemovervågning", og kunne ikke lukke maskinen på normal vis, så måtte bruge reset knappen, og det fuckede så HELE mit filsystem op, og efter en ren installation igen, så var min "døde" disk stadig ikke tilgængelig.
Når jeg åbner det program du omtaler "GParted", findes disken ikke.
Når jeg sætter disken til både linux og windowssystemer, og ligger øret på disken, høre jeg den starter op, klikker, siger en lyd, klikker igen, og så lyder det til disken lukker igen (Køre helt ned i hastighed).
Mit gæt, disken er død, og i den overførsel jeg havde gang i, fuckede så meget op at jeg ikke kunne lukke systemet forsvarligt, fuckede det hele mit filsystem bare fordi jeg brugte reset knappen, og det har jeg godt nok aldrig oplevet i min Windows tid, at et tryk på resetknappen, kunne smadre hele ens system, så det skræmmer mig lidt da vi alle jo gerne vil bevare vores data som har taget os år at lave/skaffe.
Søger stadig en løsning på dette problem, da jeg ikke gider geninstallere HELE maskinen hver gang den laver en fejl som gør man er TVUNGET til at bruge resetknappen som jo fucker hele systemet op så det er komplet ubrugeligt.
På forhånd tak.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Spotten skrev:Søger stadig en løsning på dette problem, da jeg ikke gider geninstallere HELE maskinen hver gang den laver en fejl som gør man er TVUNGET til at bruge resetknappen som jo fucker hele systemet op så det er komplet ubrugeligt.
På forhånd tak.
Du kunne jo også bare bruge ctrl-alt-delete til dette http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#3f
Vedr. din harddisk kan du jo lige prøve om Gparted som livecd kan ordne problemet http://gparted.sourceforge.net/download.php , så sent som i dag måtte jeg bruge det på en 12-13 år gammel pc med HD problemer og det løste det glimrende.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:Spotten skrev:Søger stadig en løsning på dette problem, da jeg ikke gider geninstallere HELE maskinen hver gang den laver en fejl som gør man er TVUNGET til at bruge resetknappen som jo fucker hele systemet op så det er komplet ubrugeligt.
På forhånd tak.
Du kunne jo også bare bruge ctrl-alt-delete til dette http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#3f
Vedr. din harddisk kan du jo lige prøve om Gparted som livecd kan ordne problemet http://gparted.sourceforge.net/download.php , så sent som i dag måtte jeg bruge det på en 12-13 år gammel pc med HD problemer og det løste det glimrende.
Som sagt, INTET virkede! Heller ikke CTRL+ALT+DEL.
Der var så mange fejl at de kunne skræmme enhver ny linuxbruger LANGT væk.
GParted som LIVE-CD? Når jeg prøver med Ubuntu 9.10 64 bit LIVE-CD, finder den heller ikke disken der, desværre.
Andre forslag?
På forhånd tak.
EDIT: Denne LIVE-CD med GParted, hvad er det for en fil jeg skal hente derinde?
http://peecee.dk/upload/view/202787/full
Senest rettet af Spotten 11. nov 2009, 16:33, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
Nu er det tilladt at kigge på de links jeg giver
Gparted som livecd er noget du selv skal downloade og brænde, den er mere effektiv en den som er indbygget i Ubuntu.
CTRL+ALT+DEL skal du også selv aktivere med den kommando som er i linket.
Gparted som livecd er noget du selv skal downloade og brænde, den er mere effektiv en den som er indbygget i Ubuntu.
-
christian.arvai skrev:Nu er det tilladt at kigge på de links jeg giver
Det er lidt svært når der ikke står hvad der er hvad! Aner jo intet om hvad for filer der er hvad.
For anden gang, nej, CTRL+ALT+DEL virker ikke når man hverken kan genstarter, lukke programmer eller noget som helst, maskinen var frosset solidt fast.
-
-
- Admin
-
christian.arvai skrev:http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/0.4.8-1/gparted-live-0.4.8-1.iso/download
Mange tusinde tak!
Var lidt i tvivl om hvilken jeg skulle vælge nemlig!
Så brænder man den bare ud på en tom skive? Hvordan starter man det så via en LIVE-CD? Smider skiven i og trykker på knappen "Start", eller er det via terminal?
På forhånd tak.
-
- Admin
Det er en cd som man booter op lige som man gør når man kører Ubuntu som livecd, der er nogle forskellige muligheder lige i starten af boot, så hvis det ikke lige virker og starter op, kan du prøve igen med en af de andre muligheder (jeg måtte prøve 2 gange før jeg fik startet det).
Den med CTRL+ALT+DEL skal jeg da lige have testet i 9.10 (men den virker fint i 9.04).
Den med CTRL+ALT+DEL skal jeg da lige have testet i 9.10 (men den virker fint i 9.04).