Hej.
Nu har jeg så valgt at opgradere mit ubuntu fra 8.10 til 9.10 da jeg havde bildt mig ind at det ville blive meget nemt at finde ud af med drivere, da jeg læste noget om at man nu kunne få noget ati catalyst driver halløj. Det har jeg så også fået installeret, men siden den selv fortæller mig at driveren enten ikke er installeret eller virker ordentligt, når jeg prøver at åbne catalyst centeret, mangler jeg vel et eller andet. Har aldrig helt fundet ud af hvad det catalyst center indebærer ud over at have noget med driveren at gøre. Som overskriften hentyder, er mit grafikkort et ATI Radeon Xpress 1250. Kan man få det til at køre på ubuntu 9.10 eller findes der evt. nogle fuskerløsninger? Det hele lader til at gå lidt langsomt lige nu.
Ubuntu 9.10: ATI Radeon Xpress 1250
-
- IRC nickname: KajaK
-
- IRC nickname: KajaK
Re: Ubuntu 9.10: ATI Radeon Xpress 1250
Hvis jeg skriver "sudo aticonfig --initial -f" som den i slutningen af installationen fortæller jeg skal gøre ved fejl, får jeg bare "aticonfig: No supported adapters detected".
-
- IRC nickname: mote
- Geografisk sted: Århus
Jeg har et Radeon X1300 kort.
Det ser ud til at det er installeret ordentligt og alting virker.
Jeg ville prøve at spille Regnum Online men den sagde at mine drivere ikke var i orden.
Så hentede jeg ATI catalyst, og fik samme problem som dig. Efter at have googled rundt, tror jeg at mit kort, (og sikkert dit også) ikke længere er understøttet i det der catalyst center.
Min Ubuntu ser dog ud til at virke fint.
Der er 2-3 ATI driver config programmer i Ubuntu software centeret. Har du kikket på dem?
Mads
Det ser ud til at det er installeret ordentligt og alting virker.
Jeg ville prøve at spille Regnum Online men den sagde at mine drivere ikke var i orden.
Så hentede jeg ATI catalyst, og fik samme problem som dig. Efter at have googled rundt, tror jeg at mit kort, (og sikkert dit også) ikke længere er understøttet i det der catalyst center.
Min Ubuntu ser dog ud til at virke fint.
Der er 2-3 ATI driver config programmer i Ubuntu software centeret. Har du kikket på dem?
Mads
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
I kører begge på open source drivere i øjeblikket, hvis I er tilfredse er der ingen grund til at gøre noget. Hvis I gerne vil presse mere ydelse ud af grafikkortet skal I nedgradere til ubuntu 8.10 eller købe NVidia eller i det mindste et nyere ATI kort end dem der er listet i følgende artikel.
http://www.linux-magazine.com/Online/Ne ... -ATI-Cards
http://www.linux-magazine.com/Online/Ne ... -ATI-Cards
-
- IRC nickname: mote
- Geografisk sted: Århus
Det kører rimeligt.
Kan den open source driver der er i Ubuntu så køre openGL?
Og hvad er det galt med spillet. X1300 står på listen over understøttede kort, men der kommer en prompt med "unsupportet Graphic" når jeg prøver at starte det op.
Mads
Kan den open source driver der er i Ubuntu så køre openGL?
Og hvad er det galt med spillet. X1300 står på listen over understøttede kort, men der kommer en prompt med "unsupportet Graphic" når jeg prøver at starte det op.
Mads
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Det med at den står som understøttet er sikkert bare gammel info. Den HAR jo været understøttet, men i ubuntu-regi, kun indtil version 8.10. Så hvis du havde version 8.10, ville det sandsynligvis fungere. Gætter jeg på.
Spørgsmålet med openGL vil jeg gerne have lov at sende videre. Du kan eventuelt håbe på at Artificial Intelligence kikker forbi, han er vist særdeles velinformeret om spil på linux.
Spørgsmålet med openGL vil jeg gerne have lov at sende videre. Du kan eventuelt håbe på at Artificial Intelligence kikker forbi, han er vist særdeles velinformeret om spil på linux.