1. MIn Bærbare Toshiba funker ikke med Ubuntu 9.10 når jeg kører på batteri, den opstarter fint når jeg anvender strøm fra stikkontakten. Det er IKKE OK med en bærbar. Er der forsalg til at løse dette ? Måske det skyldes at batteriet skal have mere end 20% Power ombord..??
2. Opstart er lidt langsom generelt.
3. Ikonen til Firefox er ændret men programmet kører fint.
4. Programmerne kan ikke vise film på en projektor medmindre de er youtube film. Alt andet vises på projektor..
Fejl og Bugs i Ubuntu 9.10
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Fejl og Bugs i Ubuntu 9.10
Kardemommeloven er en god ting.
-
Re: Fejl og Bugs i Ubuntu 9.10
tak for det omkring clean versus upgrade. Jeg har opgraderet fra nettet, det var måske letsindigt. Den afgørende bug er at min bærbare PC ikke viker når debn b atteridrevet, så jeg er nok tvuunget til at reinstallere efter en backup. Lidt irriterende, men ikke så irriterende som Windows Vista.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
jeg kan umidelbart spotte 2 ting der kan drille med drift på batteri...
et er strømstyring som nogle gange driller. løsning er at slå dette fra i bios
og det andet er noget cpu skalering.
en sidste lille mulighed er at batteriet er ved at dø og derfor levere underspænding, men den tror jeg ikke på i dette eksempel
prøv at boote med strøm på og så tjek hvordan settings ser ud i system>instillinger>strømstyring... lav det således at der under batteri-fanebladet står på samme måde som under på strøm
et er strømstyring som nogle gange driller. løsning er at slå dette fra i bios
og det andet er noget cpu skalering.
en sidste lille mulighed er at batteriet er ved at dø og derfor levere underspænding, men den tror jeg ikke på i dette eksempel
prøv at boote med strøm på og så tjek hvordan settings ser ud i system>instillinger>strømstyring... lav det således at der under batteri-fanebladet står på samme måde som under på strøm
-
Jeg kan nu se at hvis jeg tager strømmen fra lysnettet væk så dør musen, alt i alt har jeg intet vundet ved denne opdatering
1. Laangsom opstart
2. Bugs med strømmen.
Jeg har nu forsøgt de 2 anbefalinger når jeg ser i BIOS er der intet om strømstyring på min Toshiba 1.4 Mhz 2 gig maskine, MEN jeg fik lige set at bootrækkefølgen er ændret så harddiskebn kommer tilsidst - det er jo ikke optimalt og kan forklare den lange opsratstid.
Er moralen mon følgende:
1. Opdater ikke som den første.
2. Vær glad for gode råd fra andre Ubuntu brugere.
Det tror jeg på
Samlet Resultat: Så snart jeg tager strømmen fra PCen så dør musen, og lysdioden der viser "strøm fra batteri" går ud et øjeblik.
1. Laangsom opstart
2. Bugs med strømmen.
Jeg har nu forsøgt de 2 anbefalinger når jeg ser i BIOS er der intet om strømstyring på min Toshiba 1.4 Mhz 2 gig maskine, MEN jeg fik lige set at bootrækkefølgen er ændret så harddiskebn kommer tilsidst - det er jo ikke optimalt og kan forklare den lange opsratstid.
Er moralen mon følgende:
1. Opdater ikke som den første.
2. Vær glad for gode råd fra andre Ubuntu brugere.
Det tror jeg på
Samlet Resultat: Så snart jeg tager strømmen fra PCen så dør musen, og lysdioden der viser "strøm fra batteri" går ud et øjeblik.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
En del af de problemer folk oplever kan meget vel skyldes "kernel regression" - Det blev gjort tydeligt her kl. 01.15 da der blev frigivet en ny kerne, version 2.6.31.15 i stedet for version 2.6.31.14 - Så lad os håbe de har fået styr på de fleste fejl i den gamle kerne. "Kernel regression" er næsten ikke til at undgå, selv om man tester og tester løs på kernen, så kan der godt være ting, som ikke helt virker alligevel.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500