Hej,
I kælderen, hvor jeg bor, står der en printer, som er koblet til en trådløs router. Man kan således - hvis opsætningen er gennemført korrekt - printe til denne via det trådløse netværk. Jeg har en vejledning til opsætning af dette i Windows (hvor bl.a. IP-adressen er angivet), så jeg tænker, at nogle måske kan forklare mig, hvordan jeg får printeren tilføjet i Ubuntu 9.04? Jeg har været inde for at prøve at tilføje en ny printer, men jeg er ikke helt klar over, hvordan dette skal gøres.
På forhånd tak.
Mvh Schindler
Opsætning af netværksprinter
-
- IRC nickname: hvemmse2223
- Geografisk sted: Trige Aarhus
Re: Opsætning af netværksprinter
Schindler skrev:Hej,
I kælderen, hvor jeg bor, står der en printer, som er koblet til en trådløs router. Man kan således - hvis opsætningen er gennemført korrekt - printe til denne via det trådløse netværk. Jeg har en vejledning til opsætning af dette i Windows (hvor bl.a. IP-adressen er angivet), så jeg tænker, at nogle måske kan forklare mig, hvordan jeg får printeren tilføjet i Ubuntu 9.04? Jeg har været inde for at prøve at tilføje en ny printer, men jeg er ikke helt klar over, hvordan dette skal gøres.
På forhånd tak.
Mvh Schindler
Hvad printer er det.? Hvad hedder printeren.
-
Den hedder HP Laserjet 4000 Series PS. Routeren har sit eget trådløse netværk, man (i Windows-opsætningen) kobler sig til.
-
Schindler skrev:Den hedder HP Laserjet 4000 Series PS. Routeren har sit eget trådløse netværk, man (i Windows-opsætningen) kobler sig til.
du skal tilføje hplip via synaptic.
så burde du kunne finde printeren.
Søg efter denne pakke i synaptic
-
Pakken med følgende beskrivelse:
HP Linux Printing and Imaging System (HPLIP)
er installeret? Det er version 3.9.2-3ubuntu4, der er installeret.
-
Schindler skrev:Pakken med følgende beskrivelse:
så burde du også have mulighed for at tilføje printern, ved at tilføje netværksprinter
-
Men hvad skal gøres mere specifikt? Der er jo forskellige muligheder under Netværksprinter.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Schindler skrev:Men hvad skal gøres mere specifikt? Der er jo forskellige muligheder under Netværksprinter.
Er min printer understøttet? http://hplipopensource.com/hplip-web/supported_devices/index.html
Bemærk at kun Jet-Direct enheder er understøttet via netværk:
What network print servers are supported?
Answer:
Currently we have only tested HP JetDirect devices with HPLIP. No other network print servers are supported.
Fra HPLIP FAQ:
How to add a new printer from within hp-toolbox
Applies To
Linux OS Distribution(s):
Fedora Core, Mandriva
Required Steps:
There is no work around at this time. Please install your new printer using hp-setup from a terminal windo
Altså: Kør hp-setup fra Terminal (Programmer > Tilbehør menuen)
Du kan finde af hvordan programmet bruges ved at læse en manual side med kommandoen:
Kode: Vælg alt
man hp-setup
eller
Kode: Vælg alt
info hp-setup
Et tast på 'q' lukker manual læseren.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags