PIIIIIINVIIIINNFFAAAR.......hvad sker der

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Canarche

PIIIIIINVIIIINNFFAAAR.......hvad sker der

Indlæg af Canarche »

Jeg har prøvet at installere Frostwire, og får denne besked

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Har du en ide ??????

Venligst

Canarche
Linux Ubuntu er ikke et spørgsmål om at være fed, fiks eller fræk, men derimod om at være fri.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: PIIIIIINVIIIINNFFAAAR.......hvad sker der

Indlæg af zob »

Åbn en terminal og skriv.

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a

Som du jo selv skriver (eller paster).
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Canarche skrev:Jeg har prøvet at installere Frostwire, og får denne besked

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.

Har du en ide ??????

Venligst

Canarche

lad os disektere den fejlmælding du får...

E: dpkg was interrupted,

dpkg er pakkeprogrammet der installere og afinstallere pakker. selv om du bruger terminalen med apt-get eller aptitude eller om du bruger grafisk værktøj så som tilføj/fjern, synaptic eller signende så er disse bare frontends der henter pakkerne du skal bruge (og holder styr på hvilke du skal bruge) samt når de er hentet ned så installere de dem med selve pakkeprogrammet dpkg.
det den skriver er at dpkg blev afbrudt. Med andre ord så har du (eller maskinen selv) afbrudt installeringen af nogle pakker ved f.eks af lukke for programmet, reboote eller ved at miste netforbindelsen mens dpkg arbejdede på nettet.
nå men viddere:

you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.

her er din maskine rigtig flink ved dig for den fortæller dig lige hvad du skal gøre.
du skal manuelt køre 'sudo dpkg --configure -a' for at rette problemet.
for at køre komandoer manuelt skal man i terminalen, eller man skal bruge [alt][f2] og så skrive komandoen.
sudo giver komandoen superbrugerrettigheder
dpkg er pakkeprogrammet
--configure fortæller at den skal konfigurere (installere) de pakker der specificeres efterfølgende
og -a siger at det er alle de pakker der ligger tilgængeligt, med andre ord alle de pakker som er hentet ned og venter på at blive konfigureret.

til sidst så fortæller den dig så at cashen ikke kunne åbnes (da den er åben fordi dpkg ikke blev afsluttet ordentligt) og beder dig raportere dette. som sådan er det en ligegyldig besked for dig, det er en såkaldt debug besked som fortæller udviklerne hvad der er galt.

men i hvert fald løsningen er:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Canarche skrev:Jeg har prøvet at installere Frostwire, og får denne besked

Har du en ide ??????

Venligst

Canarche

Hej Canarche :D

Nu har du jo allerede fået svaret, men jeg vil da lige gøre lidt "reklame" for en af mine guides, jeg har lige skrevet : Ubuntu FAQ (Ofte stillede spørgsmål), hvor de spørgsmål som tit kommer i forum er beskrevet, man kan slippe for en del problemer ved at gennemgå den.

PS: Hvis der er nogle som undre sig over overskriften "PIIIIIINVIIIINNFFAAAR", kan man finde årsagen i denne tråd viewtopic.php?t=7491
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Canarche

Indlæg af Canarche »

SUPER mange tak til jer alle for gode svar :D

Med venlig hilsen

Canarche
Linux Ubuntu er ikke et spørgsmål om at være fed, fiks eller fræk, men derimod om at være fri.