De nye DVB kanaler

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tullahop

De nye DVB kanaler

Indlæg af tullahop »

Hej,

jeg har probs med at afvikle de nye digitale kanaler efter skiftet her den første. Totem synes at være gået fuldstændig kold, den viser ihvertfald bare sort skærm.

Dette er hvad jeg har prøvet:
gst-launch playbin uri... virker, men der er ingen lyd, hverken med ffmpegs plugin eller fluendos.

Hvis vi ser bort fra gstreamer, så går mplayer også i sort

Har andre oplevet det samme, og løst problemet?

/mvh
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: De nye DVB kanaler

Indlæg af lath »

tullahop skrev:Hej,

jeg har probs med at afvikle de nye digitale kanaler efter skiftet her den første. Totem synes at være gået fuldstændig kold, den viser ihvertfald bare sort skærm.

Dette er hvad jeg har prøvet:
gst-launch playbin uri... virker, men der er ingen lyd, hverken med ffmpegs plugin eller fluendos.

Hvis vi ser bort fra gstreamer, så går mplayer også i sort

Har andre oplevet det samme, og løst problemet?

/mvh

Din DVB-T dekoder skal understøtte MPEG4, for at se alle 9 public service(=ukrypterede) kanaler.
Nogle få (2?) public service kanaler sendes med MPEG2 indkodede signaler, som kan bruges med DVB-T bokse som ikke har MPEG4 signaldekodere.

Skal du også se krypterede signaler skal din DVB-T dekoder have plads til et CA-modul (dekrypteringsmodul), og også have en MPEG4 signaldekoder.
Modulet lejer du hos Boxer-TV.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
tullahop

Indlæg af tullahop »

Hmm, underligt...
tullahop

Indlæg af tullahop »

Jeg er kommet _lidt_ videre. Ved at tilføje pmt pid's i channels conf fik jeg mplayer til at godtage h.264/aac kodningen. Nu har jeg blot det problem, at billedet "rykker frem og tilbage" som om de enkelte frames bliver vist i forkert rækkefølge.

M.h.t. totem/gstreamer, er Totem stadig helt umulig at have med at gøre. Med gst-launch kan jeg få billedet til at virke, men ikke lyden. CPU forbruget er desuden højt.

/mvh
Søren
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

tullahop skrev:Jeg er kommet _lidt_ videre. Ved at tilføje pmt pid's i channels conf fik jeg mplayer til at godtage h.264/aac kodningen. Nu har jeg blot det problem, at billedet "rykker frem og tilbage" som om de enkelte frames bliver vist i forkert rækkefølge.

M.h.t. totem/gstreamer, er Totem stadig helt umulig at have med at gøre. Med gst-launch kan jeg få billedet til at virke, men ikke lyden. CPU forbruget er desuden højt.

/mvh
Søren

Hvad med VLC? (http://www.videolan.org/vlc/, pakken vlc, og de plugin pakker du godt kan lide (søgord i Synaptic er 'vlc')

Du kan også installere 'gstream' pakken, istedet for vlc.

Virker det med en af dem?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
tullahop

Indlæg af tullahop »

vlc virkede faktisk lidt bedre. Det er gået op for mig, at he-aac faktisk ikke understøttes i ffmpeg, så derfor heller ikke i mplayer, xine eller gstreamer-ffmpeg. Teroetisk set burde man kunne få en gstreamer pipeline til at virke med fluh264dec (Fluendos h.264 codec) og faad, men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Totem har en anerkendt bug, som gør den ubrugelig til dvb lige for tiden. Jeg arbejder videre, og rapporterer tilbage :)
tullahop

Indlæg af tullahop »

For the record, hvis dette dukker op i søgemaskiner: Der er ikke lydproblemer med mplayer.
gaffa

Indlæg af gaffa »

Jeg har siden d. 13. december været test kanin for Michael Lamothe i hans ihærdige arbejde for at understøtte de danske HD kanaler i Me-TV. Som du selv beskriver at det endnu ikke muligt med libxine, der er standard backend for Me-TV, men i dag blev han færdig med understøttelsen i den uofficielle libvlc branch af Me-TV.

Koden findes i lp:~lamothe/me-tv/1.1-vlc
tullahop

Indlæg af tullahop »

Tak for tippet. Jeg har kompileret det, det virker upåklageligt.