Kubuntu 9.10 package manager.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
arn
IRC nickname: arn

Kubuntu 9.10 package manager.

Indlæg af arn »

Hej. Nu har jeg leget rundt med Kubuntu 9.10 de sidste par dage, og er egentlig meget godt tilfreds med det. Jeg synes KDE 4.3 køre ganske udmærket. Der er dog en lille ting som jeg ikke bryder mig om. Det er den medfølgende package manager, som jeg syner er lidt uoverskuelig. Jeg ville høre om der er nogle ulemper ved at installere Add/Remove eller det Nye Software Center fra Ubuntu og bruge dem i et KDE Miljø? Installere de programmerne tilpasset til Gnome eller tilpasser de sig bare de system de køre på. Kan man udenvidere bruge dem i Kubuntu. Jeg har prøvet Adept, men synes heller ikke så meget om det.
Mva Andreas
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kubuntu 9.10 package manager.

Indlæg af lath »

arn skrev:Hej. Nu har jeg leget rundt med Kubuntu 9.10 de sidste par dage, og er egentlig meget godt tilfreds med det. Jeg synes KDE 4.3 køre ganske udmærket. Der er dog en lille ting som jeg ikke bryder mig om. Det er den medfølgende package manager, som jeg syner er lidt uoverskuelig. Jeg ville høre om der er nogle ulemper ved at installere Add/Remove eller det Nye Software Center fra Ubuntu og bruge dem i et KDE Miljø? Installere de programmerne tilpasset til Gnome eller tilpasser de sig bare de system de køre på. Kan man udenvidere bruge dem i Kubuntu. Jeg har prøvet Adept, men synes heller ikke så meget om det.
Mva Andreas

Add/Remove er så vidt jeg ved udgået i 9.10.

Softwarecenter (software-center, *) fra Ubuntu er et Python program, så det skulle være OK at installere.
Nogle kan bedre lide Synaptic fra System > Administration menuen.

Prøv at tjekke dem ud, og find ud af hvad du bedst kan lide. Bemærk dog at nogle ting kun kan løses med Synaptic, eller terminal kommandoer.

ad *) klik for at aktivere installation af pakken med pakkesystemet (virker kun med Firefox, så vidt jeg ved).

Edit: Ok så - og hvorfor virker apt link så ikke lige med 9.10?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
arn
IRC nickname: arn

Re: Kubuntu 9.10 package manager.

Indlæg af arn »

Ok.. Men det skulle altså ikke have noget at sige at disse programmer er gnome Package Managers? Der er ikke nogen forskel fra dem i forhold til at bruge KDE Package Managers som det der følger med eller Adept f.eks?
Add/Remove kan man stadig tilføje fra Synaptic, det gjorde jeg i går. Betyder det noget at den er udgået?
Det var lidt underligt. Jeg kunne ikke installere kubuntu restricted extras i Kubuntus egen package manager. Jeg kunde finde den, men ikke installere den. Med Synaptic kunne jeg dog godt. Underligt.