Microsoft Core Fonts i 9.10?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Kristianlybaek

Microsoft Core Fonts i 9.10?

Indlæg af Kristianlybaek »

Er der nogen der kan guide mig gennem en grafisk installation af Microsoft Core Fonts i 9.10?
Jeg har forsøgt tippet med at bruge hovedserveren som softwarekilde, men jeg får stadig den meddelelse om at de ikke er tilgængelige i nuværende data.
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Microsoft Core Fonts i 9.10?

Indlæg af Stra »

Kristianlybaek skrev:Er der nogen der kan guide mig gennem en grafisk installation af Microsoft Core Fonts i 9.10?
Jeg har forsøgt tippet med at bruge hovedserveren som softwarekilde, men jeg får stadig den meddelelse om at de ikke er tilgængelige i nuværende data.
Hej og velkommen i forum

Vi kan da prøve.

Gå i Programmer/softwarecenter/rediger/softwarekilder og se efter om du har vinget af for "software med åben kildekode vedligeholdt af fællesskabet (universe)".

Hvis ja, søg efter Micorsoft Core Fonts (mtscorefonts) og vælg til installation.

Hvis ikke, ving den af og lad den genindlæse pakkerne og find den derefter.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Hvis ikke du kan finde pakken mstcorefonts så prøv følgende:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install ttf-mscorefonts-installer
OVN
Geografisk sted: Thy

Indlæg af OVN »

Er der nogen der kan guide mig gennem en grafisk installation af Microsoft Core Fonts i 9.10?
mit forslag: Lad være med at forsøge endnu, der er mange som har problemet og det er indrapporteret til udviklerne, hvis du får held med installere den så bliver dine opdateringer meget forsinket af at der ikke kan findes nogen opdateringer til ttf-mscorefonts-installer og dine tmp mapper bliver fyldt med ubrugelige mapper, til slut får du at vide at der er fejl i opdateringen, så vent med den indtil problemet et løst
Kristianlybaek

Indlæg af Kristianlybaek »

Tak for hjælpen,

det lader ikke rigtig til, der er noget der hjælper, så jeg venter på de får det fikset.
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4