Kære Redaktør-Team
Jeg tænkt mig at prøve Ubunto installeret i den selvstændige partition i første omgang. nu er spørgsmålet.
Kan jeg så fjerne programmet og gå tilbage til den gamle partitionering ved afinstallering eller gendannelse i Window?
Kan jeg overskrive den indlagte Ubunto, slette Windows Xp og give Ubunto al partitionering?
Ikke alle opdateringer i Windows XP optimale og de kan let drille.
Normalt tager det imellem 10-16 timer, afhængig om det er geninstallering eller reparation af Windows. Ikke mindst p.g.a alle opdateringerne, hvilket jeg gerne vil undgå.
Med venlig hilsen
Kai
Installering af ubuntu
-
- Geografisk sted: Smørum
Re: Installering af ubuntu
ubuntu kan køre inde i windows og tages ud igen.
Start din hentede og brændte ubuntu og find Wubi som er det program som lægger ubuntu ind i windows.
Den kan også tages ud igen.
Hvis du har bootvalg til bla.a. USB i opstarten af din comp. kan ubuntu køre på en pendrive som persistent - altså der kan opdateres og ændres.
ubuntu kan også installeres på en USB pendrive (men jeg tager harddisken ud så længe der installeres)
En USB pendrive på 4 - 8 GB kan bruges.
En mulighed er også at lave plads på harddisken til ubuntu.
Og så installere på den frie plads.
Der lægges en bootvælger på harddisken som skal fjernes sammen med ubuntu.
Er det er stationær comp. ville jeg foretrække en ekstra harddisk i en skuffe som kan skiftes inden start.
Start din hentede og brændte ubuntu og find Wubi som er det program som lægger ubuntu ind i windows.
Den kan også tages ud igen.
Hvis du har bootvalg til bla.a. USB i opstarten af din comp. kan ubuntu køre på en pendrive som persistent - altså der kan opdateres og ændres.
ubuntu kan også installeres på en USB pendrive (men jeg tager harddisken ud så længe der installeres)
En USB pendrive på 4 - 8 GB kan bruges.
En mulighed er også at lave plads på harddisken til ubuntu.
Og så installere på den frie plads.
Der lægges en bootvælger på harddisken som skal fjernes sammen med ubuntu.
Er det er stationær comp. ville jeg foretrække en ekstra harddisk i en skuffe som kan skiftes inden start.
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Installering af ubuntu
Hej og velkommen til forum
Hvis du er i tvivl om du vil bruge Ubuntu fast fremover, vil jeg anbefale dig at installere det som Wubi, du kan læse om det i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... u-guide-ca
Hvis du er i tvivl om du vil bruge Ubuntu fast fremover, vil jeg anbefale dig at installere det som Wubi, du kan læse om det i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... u-guide-ca
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing