LØST! Clean install ved dual boot

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
nhb
IRC nickname: nhb
Geografisk sted: Sejs

LØST! Clean install ved dual boot

Indlæg af nhb »

Hej
Står med 2 dual boot maskiner, hvor den automatiske opdatering til karmic koala fejlede.
Vil lave en clean install.
Spørgsmålet er: Ved en clean install slettes/overskrives grub. Specielt her hvor grub angiveligt også opgraderes. Risikerer jeg ikke at stå med maskiner, der ikke engang kan boote?

Hilsen/nhb
Senest rettet af nhb 29. nov 2009, 02:48, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

nhb
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Clean install ved dual boot

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Jeg formoder at du forsat vil have en dualboot, men uanset hvad er svaret sådan set det samme - du skal partitionere manuelt, slette de gamle partitioner med Ubuntu og så lave en ny install, den nye install vil helt af sig selv overskrive Grub og der er derfor ikke en risiko for at du ikke kan starte pc´erne op igen.

Jeg har lavet en guidet om manuel partitionering http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... ing%20dual , du skal så bare lige slette de gamle partitioner før du starter med at oprette de nye.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
nhb
IRC nickname: nhb
Geografisk sted: Sejs

Indlæg af nhb »

Hej Christian
Godt tip! Og en fed guide.
Var nu startet selv, men guiden svarede faktisk også på mit næste spørgsmål.
Og det er jo kun gode guider der gør dette.
Lukker vi sagerne i dette forum på en eller anden måde?
Hilsen/nhb
Med venlig hilsen

nhb
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Du må meget gerne markere som løst (det ville gøre dig til en af de få hellige som husker det). Det ville jo være fantastisk om alle kunne huske det.
Du kan redigere den første post i tråden og indsætte f.eks. [LØST] før emnelinjen øverst.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

zob skrev:Du må meget gerne markere som løst (det ville gøre dig til en af de få hellige som husker det). Det ville jo være fantastisk om alle kunne huske det.
Du kan redigere den første post i tråden og indsætte f.eks. [LØST] før emnelinjen øverst.

Yes, det er faktisk noget som vi vil sætte stor pris på at alle gør, jeg har skrevet en "bekendtgørelse" som er øverst i hvert forumdel, så hvis folk ikke kan finde ud af at redigere en tråd til "Løst", kan man bla. læse om det her viewtopic.php?f=2&t=8278

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Var det en henvisning til at der skal stå (Løst) efter emnet og ikke [LØST] før emnet, eller er formateringen underordnet?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

zob skrev:Var det en henvisning til at der skal stå (Løst) efter emnet og ikke [LØST] før emnet, eller er formateringen underordnet?

Jeg tror ikke der er nogle som hænger sig så meget i hvordan "Løst" er indsat, bare det fremgår at tråden er løst, er det mere overskueligt for alle som supporter (og dem som vil søge efter løsninger).

zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Godt godt. Skulle bare lige være sikker. Jeg er i hvert fald enig i, at det ville være rart hvis man kunne tæmme folk til den type adfærd.