Jeg har ubuntu 9.10 som jeg er meget glad for. Efter dette installerede jeg windows 7 i den partion hvor XP var. Nu opstarter den direkte windows hver gang jeg opstarter uden nogen bootmanager. Hvordan gen omretter jeg forbindelsen til den og min ubuntu?
På forhånd tak.
Simon
Windows har fjernet bootmanager. Tilbage hvordan?
-
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Windows har fjernet bootmanager. Tilbage hvordan?
Hejsa,
Nu har du lært det på den hårde måde - man installerer ALDRIG Windows efter Linux
Men du er heldig at du kan redde situationen. Kig på denne guide viewtopic.php?f=11&t=6665
Nu har du lært det på den hårde måde - man installerer ALDRIG Windows efter Linux
Men du er heldig at du kan redde situationen. Kig på denne guide viewtopic.php?f=11&t=6665
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Når jeg opstarter i live cd under terminal så siger den til sudo grub "command not found"
Hvis jeg bare skriver grub så siger den at den ikke er installeret.
hmm?
Hvis jeg bare skriver grub så siger den at den ikke er installeret.
hmm?
-
Windows har erstattet det hele med sin egen bootmanager.
Gå ind i windows opstartmanager og marker hvad du vil have til at starte, den ene manager er lige så god som den anden.
Gå ind i windows opstartmanager og marker hvad du vil have til at starte, den ene manager er lige så god som den anden.