Hej,
Jeg har lige installeret den nye ubuntu 9.10 og alt fungerer upåklageligt... på nær mit mobile bredbånd fra Telmore (TDC). Der sker simpelthen intet, når jeg stikker USB-modemmet i computeren, og jeg har heller ikke lykkedes med at konfigurere det mobile bredbånd manuelt i NetworkManager'en. Jeg har også forsøgt at installerer udev-extras pakkerne, som det bliver foreslået i troubleshooting modulet, men uden held:
amd64: "wrong architecture 'amd64'"
i386: "Breaks existing package 'udev' conflict: udev-extras ( =20090618)
Jeg er en helt ny, ca. 6 timer gammel, ubuntu bruger og har allerede benyttet de mange gode råd og forklaringer der er på denne side for at nå hertil, så mange tak for det! Da jeg i fremtiden givet også vil få brug for at læse disse vejledninger, er det derfor meget vigtigt at jeg får mit internet til at virke, så jeg ikke, som nu, skal låne min vens computer.
Jeg vil derfor høre om der er nogen som allerede nu har nogen erfaring med/gode råd til hvordan man får det mobile bredbånd til at virke i ubuntu 9.10?
Mvh.
Struwe
Problemer med mobil bredbånd i ubuntu 9.10
-
- IRC nickname: Struwe
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Problemer med mobil bredbånd i ubuntu 9.10
Struwe skrev:amd64: "wrong architecture 'amd64'"
i386: "Breaks existing package 'udev' conflict: udev-extras ( =20090618)
amd64 er 64bit
i386 er 32bit
-
- Geografisk sted: Vejle
Re: Problemer med mobil bredbånd i ubuntu 9.10
Struwe skrev:Jeg har lige installeret den nye ubuntu 9.10 og alt fungerer upåklageligt... på nær mit mobile bredbånd fra Telmore (TDC). Der sker simpelthen intet, når jeg stikker USB-modemmet i computeren, og jeg har heller ikke lykkedes med at konfigurere det mobile bredbånd manuelt i NetworkManager'en. Jeg har også forsøgt at installerer udev-extras pakkerne, som det bliver foreslået i troubleshooting modulet, men uden held:
Jeg har haft diverse mobile bredbånd til at fungere, alt fra at bruge telefonen som modem til usb-modem. Jeg tror du kan få den til at virke ved at gå ind på NetworkManager, klikk på fanebladet: mobilt bredbånd>tilføj, så kommer en opsætning på mobilt berdbånd frem. Der skal du selvsagt markere
Kode: Vælg alt
Danmark
Jeg kan ikke finde min udbyder og ønsker at indtaste den manuelt
APN
internet
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen