Hey alle, jeg har lige 2 spørgsmål, jeg håber i kan svare på, og tror nok de ligger i det rigtige forum
Jeg har den her fine nc10'r.. den er ikke så tosset at have.. jeg har den Ubuntu der er special lavet til netbooks på den.. men er kommet til at tænke over, om det mon er bedre at have en standard Ubuntu på den??
jeg er ikke sikker... er ny med ubuntu :s
Dengang jeg installerede Ubuntu på den, sad jeg hos min tidligere svigermor. Da hun ikke kunne huske koden til sit eget trådløse net, snakkede hun om et der hed "Philips", som hun selv brugte ind i mellem.. Jeg kom ikke på den, for signalet var for svagt til noget som helst, men nu prøver den at koble på den philips konstant :s
nogen der ved hvordan jeg får den til at holde op med det??
PFT
netbook eller almindelig installation..
-
- IRC nickname: Fjeder
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: netbook eller almindelig installation..
Fjederen skrev:Hey alle, jeg har lige 2 spørgsmål, jeg håber i kan svare på, og tror nok de ligger i det rigtige forum
Jeg har den her fine nc10'r.. den er ikke så tosset at have.. jeg har den Ubuntu der er special lavet til netbooks på den.. men er kommet til at tænke over, om det mon er bedre at have en standard Ubuntu på den??
jeg er ikke sikker... er ny med ubuntu :s
Dengang jeg installerede Ubuntu på den, sad jeg hos min tidligere svigermor. Da hun ikke kunne huske koden til sit eget trådløse net, snakkede hun om et der hed "Philips", som hun selv brugte ind i mellem.. Jeg kom ikke på den, for signalet var for svagt til noget som helst, men nu prøver den at koble på den philips konstant :s
nogen der ved hvordan jeg får den til at holde op med det??
PFT
Jeg er ikke pjattet med nbr (netbook remix versionen) så vil til en hver tid anbefale den alm ubuntu
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
9.10 version AF NBR skulle, iflg. min søn, være ok, og uden de generende fejl i 9.04.
Stra
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: hej
- Geografisk sted: KBH
Efter min mening... så hold dig til ubuntu 9.04 vis du skal installere alm ubuntu på den...
ubuntu 9.10 er der alt for mange grafiske fejl så jeg faktisk måtte nedgradere til 9.04 igen...
ubuntu 9.10 er der alt for mange grafiske fejl så jeg faktisk måtte nedgradere til 9.04 igen...
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Jeg har aldrig været vild med UNR versionerne og har derfor brugt andre versioner. Dog fik jeg lyst til at se hvordan UNR 9.10 fungerer, så den hældte jeg på min Acer Aspire One her i weekenden. Jeg må indtil videre sige at jeg er positivt overrasket. Alt fungerer ud-af-æsken, så denne gang har Canonical fået lavet noget godt.
Jeg vil anbefale dig at prøve den og ved selvsyn konstatere om det er noget for dig. Det fede er jo at den er tilpasset den lille skærm.
Jeg vil anbefale dig at prøve den og ved selvsyn konstatere om det er noget for dig. Det fede er jo at den er tilpasset den lille skærm.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- IRC nickname: Fjeder
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
hehe... kan da godt høre at jeg ikke kommer til at kede mig i weekenden hehehe...
Der er da noget der skal kigges igennem og prøves af
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Fjederen skrev:hehe... kan da godt høre at jeg ikke kommer til at kede mig i weekenden hehehe...
Og dér har du også svaret på (for dig) , hvorfor Ubuntu er bedre end Windows - Nu er det igen dig, som ejer din computer og ikke omvendt