Sad og spillede lidt på min nye ubuntu installation og kom så i tvivl om mit gfx-kort nu var korrekt installeret:
Derefter fandt jeg i xorg.conf dette:
Section "Device"
Identifier "Standard Video Kort"
Driver "nvidia"
EndSection
Jeg har et geforce 7 series, og vil bare hører om der er nogen måde jeg kan tjekke om min driver er korrekt installeret?? Det er som om kortet ikke er identificeret som det burde!
/zoot
GFX-kort Check
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
GFX-kort Check
Jeg står lidt med samme problem, men jeg er dog ved at udskifte mit kort - fordi det ganske enkelt er ved at brænde sammen.
Men, mht. problemet.. så er mit kort også identificeret forkert - jeg har et Radeon 9250, men det bliver vist som et Radeon 9200 PRO - som trådstarteren, kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvordan man evt. kunne fikse den slags..
Men, mht. problemet.. så er mit kort også identificeret forkert - jeg har et Radeon 9250, men det bliver vist som et Radeon 9200 PRO - som trådstarteren, kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvordan man evt. kunne fikse den slags..
-
- Geografisk sted: Trekantsområdet
GFX-kort Check
Jeg har også et GF 7 serie kort, og installerede driveren fra System -> Administration/Indstillinger -> Restricted driver blabla
Driveren fra nVidia stod lige til at vinke af, og så var det bare at reboote X eller maskinen og så var den der. Under opstart af maskinen kommer der nu et nVidia logo på skærmen lige før logindskærmen. Så jeg går kraftigt ud fra at kortet er installeleret
Mht. identificering, så findes der er en enhedsoversigt i enten administration eller indstillinger. Ellers kan man installere programmet Hardinfo igennem Synaptic, som også giver et godt grafisk overblik over maskinens indhold
Jeg sidder pt. på en Win maskine, så jeg kan ikke lige give jer de nøjagtige stier.
Driveren fra nVidia stod lige til at vinke af, og så var det bare at reboote X eller maskinen og så var den der. Under opstart af maskinen kommer der nu et nVidia logo på skærmen lige før logindskærmen. Så jeg går kraftigt ud fra at kortet er installeleret
Mht. identificering, så findes der er en enhedsoversigt i enten administration eller indstillinger. Ellers kan man installere programmet Hardinfo igennem Synaptic, som også giver et godt grafisk overblik over maskinens indhold
Jeg sidder pt. på en Win maskine, så jeg kan ikke lige give jer de nøjagtige stier.
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
-
GFX-kort Check
Problemet er at jeg ikke kan finde mit kort inde under restrickted manager-tingen.. Nogle der ved hvorfor? Jeg har prøvet at installere nvidia-glx, både ved hjælp af sypnatic, automatix og add/remove, men det virker aldrig til at driveren er helt korrekt installeret!
Kortet er forresten Geforce 7600GT AGP
Nogle forslag?
Kortet er forresten Geforce 7600GT AGP
Nogle forslag?