Jeg har netop installeret 9.10, men kan ikke få mit mobile bredbånd fra 3 til at virke. Jeg bruger pt et trådløst netværk.
Jeg følger guiden og vælger "Denmark" og "3 Mobiltbredbånd", indtaster pinkode og så videre (Som altid). Men den logger ikke på. Mit modem blinker grønt (Det skal blinke blåt før der er forbindelse).
Hvad er der galt?
I tidligere Ubuntu versioner virkede det stortset da jeg havde startet Ubuntu første gang efter install.
Mobiltbredbånd i 9.10
-
- IRC nickname: rasmusberg
Mobiltbredbånd i 9.10
Rasmus Berg
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Re: Mobiltbredbånd i 9.10
Hvilken dongle har du?
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
-
Jeg har løst problemet. Man skal hente en anden kernel fra:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/ma ... v2.6.31.5/
Amatør-agtigt det ikke virker med det samme
Rasmus Berg
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
rasmusberg skrev:Jeg har løst problemet. Man skal hente en anden kernel fra:
problemet er at dit modem er en sammensat enhed af et virtuelt cd-drev samt et modem og at modemet ikke presentere sig som modem først er jo ikke ubuntus skyld...
det er rimelig nemt (også udenn at skifte kerne) at få det fikset, men det er vel ligemeget når du nu har fundet en anden løsning...
hvem der så er amatøren det er jo op til den enkelte at afgøre men jeg syntes nu ikke det er ubuntu.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
soundpartner skrev:det er rimelig nemt (også udenn at skifte kerne) at få det fikset, men det er vel ligemeget når du nu har fundet en anden løsning...
ej altså, du er en drillepind. Sidder her og er med på en "lytter", jeg har knas med min Huawei/Oister og netværksmanager. Så spørger lige pænt og låner denne tråd. Hvordan ville du have fikset problemet?
-
Det kan du måske have ret i. Det skal jeg ikke gøre mig klog på, undrede mig bare over at det virkede i forrige udgave og ikke i denne udgave. Men ja; Hvad havde løst problemet?
Rasmus Berg
-
- IRC nickname: casperin
Jeg er også meget interesseret i at høre den løsning du snakker om...
-
- Geografisk sted: Trekantsområdet
soundpartner skrev:det er rimelig nemt (også udenn at skifte kerne) at få det fikset, men det er vel ligemeget når du nu har fundet en anden løsning...
hvem der så er amatøren det er jo op til den enkelte at afgøre men jeg syntes nu ikke det er ubuntu.
Undskyld jeg ikke gider ligge på knæ for dine perfide dumsmarte mavesure kommentarer, men skulle du ikke snart få bortopereret den store stive pind du har et vist sted, så du er til at holde ud at være i forum med?
Chesuz man skulle da nødigt komme til at ringe på din dør og spørge om vej!
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
-
- IRC nickname: eitreach
Skal vi nu ikke bare holde supporten i support-trådene, og så ellers den personlige fnidder udenfor?
Det nytter ikke noget at lade personlige følelser, ligemeget hvem de tilhører, løbe af med en, når folk spørger om hjælp, også selvom de måske ikke gør det på den smarteste måde. Det hjælper ingen at ødelægge tråde med spydigheder og provokationer.
Jeg gider virkeligt ikke at sidde og se på at folk antyder at visse folk er amatører. Det hører ingen steder hjemme på dette forum, og hvis man ikke kan styre sine følelser, skal man holde sig langt væk.
Det nytter ikke noget at lade personlige følelser, ligemeget hvem de tilhører, løbe af med en, når folk spørger om hjælp, også selvom de måske ikke gør det på den smarteste måde. Det hjælper ingen at ødelægge tråde med spydigheder og provokationer.
Jeg gider virkeligt ikke at sidde og se på at folk antyder at visse folk er amatører. Det hører ingen steder hjemme på dette forum, og hvis man ikke kan styre sine følelser, skal man holde sig langt væk.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- IRC nickname: sound
Ormen skrev:soundpartner skrev:det er rimelig nemt (også udenn at skifte kerne) at få det fikset, men det er vel ligemeget når du nu har fundet en anden løsning...
Undskyld jeg ikke gider ligge på knæ for dine perfide dumsmarte mavesure kommentarer, men skulle du ikke snart få bortopereret den store stive pind du har et vist sted, så du er til at holde ud at være i forum med?
Chesuz man skulle da nødigt komme til at ringe på din dør og spørge om vej!
efter den sviner tror jeg bare jeg melder mig ud af denne tråd
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
soundpartner skrev:problemet er at dit modem er en sammensat enhed af et virtuelt cd-drev samt et modem og at modemet ikke presentere sig som modem først .
@ soundpartner
I synaptic "usb-modeswitch". Ja???