Opdater til Ubuntu 9.10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
dragonbook

Opdater til Ubuntu 9.10

Indlæg af dragonbook »

Jeg har hørt et sted at hvis man opdatere til en ny version af Ubuntu f.eks. fra 9.04 til 9.10 så er der visse dele der ikke bliver opdateret bl.a. Gnome?

Er dette korrekt eller får man samme resultat som ved at installere 9.10 fra ny?
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Opdater til Ubuntu 9.10

Indlæg af Jimmyfj »

dragonbook skrev:Jeg har hørt et sted at hvis man opdatere til en ny version af Ubuntu f.eks. fra 9.04 til 9.10 så er der visse dele der ikke bliver opdateret bl.a. Gnome?

Er dette korrekt eller får man samme resultat som ved at installere 9.10 fra ny?

Hvis du i en terminal kører:

Kode: Vælg alt

sudo update-manager -d

Opgraderer du til den fulde version af 9.10 og altså også GNOME 2.28.1
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
dragonbook

Indlæg af dragonbook »

Jimmyfj skrev:
dragonbook skrev:Jeg har hørt et sted at hvis man opdatere til en ny version af Ubuntu f.eks. fra 9.04 til 9.10 så er der visse dele der ikke bliver opdateret bl.a. Gnome?

Hvis du i en terminal kører:

Kode: Vælg alt

sudo update-manager -d

Opgraderer du til den fulde version af 9.10 og altså også GNOME 2.28.1

Tak for hurtigt svar :-)

Vil det sige at hvis jeg opdatere via Update Manager på normalvis så er det uden GNOME?
Kvik
IRC nickname: kvik
Geografisk sted: Söderhamn, Sverige

Indlæg af Kvik »

Hej

Som jimmyfj skriver Opgraderer du til den fulde version af 9.10 og altså også GNOME 2.28.1

Så det er med gnome
Med Venlig hilsen
Kvik

Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
----------------------------------------------------------------
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD
dragonbook

Indlæg af dragonbook »

Kvik skrev:Hej

Som jimmyfj skriver Opgraderer du til den fulde version af 9.10 og altså også GNOME 2.28.1

Så det er med gnome

Jeg er ny i det her og ved derfor ikke hvad forskellen er ved at benytte den grafiske Update Manager og sudo update-manager -d.

Det jeg spørger om er om man i stedet kan starte den grafiske Update Manager og få samme resultat som ved brug af update-manager -d ?

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg ved at næste gang jeg skal opdatere (om et ½ år) så kan jeg helt sikkert huske den grafiske måde men ikke terminal metoden...
Svante

Indlæg af Svante »

Jeg vil nok anbefale en "clean install" i stedet for at opgradere. Det giver de færreste problemer.