Autostart Firestarter i Ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mbs
IRC nickname: mbs

Autostart Firestarter i Ubuntu

Indlæg af mbs »

Hej.

Der er nogle stykker der bruger min computer (2 brugere foruden mig), og med disse tider skal der jo være en form for sikkerhed. De to brugere har IKKE root access, men derfor vil jeg stadigvæk ha' at firestarter skal kører.

Hvordan får jeg Firestarter til at starte automatisk HVER gang der er en bruger der logger ind (root såvel ikke root), eller at det eksempelvis hele tiden kører. Evt under boot?

Jeg har prøvet under "opstartsprogrammer" men der kommer bare en rød boks op når jeg starter, at jeg ikke har root tilgang. Der må da være en måde så at den hele tiden er startet, og en form for godkendelse af adgangskoden.

Mvh. Michael
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Autostart Firestarter i Ubuntu

Indlæg af soundpartner »

mbs skrev:Hej.

Der er nogle stykker der bruger min computer (2 brugere foruden mig), og med disse tider skal der jo være en form for sikkerhed. De to brugere har IKKE root access, men derfor vil jeg stadigvæk ha' at firestarter skal kører.

Hvordan får jeg Firestarter til at starte automatisk HVER gang der er en bruger der logger ind (root såvel ikke root), eller at det eksempelvis hele tiden kører. Evt under boot?

Jeg har prøvet under "opstartsprogrammer" men der kommer bare en rød boks op når jeg starter, at jeg ikke har root tilgang. Der må da være en måde så at den hele tiden er startet, og en form for godkendelse af adgangskoden.

Mvh. Michael

firestarter er et program til at ÆNDRE i din firewall du ønsker derfor IKKE at dette startes op automatisk for hvid du gør dette så presentere du dine brugere for måden hvorpå de kan hulle din firewall og du gør derfor dit system mere usikkert.

sidder du primært på dit eget net bag en router eller er du også på mange fremmede net?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
mbs

Indlæg af mbs »

soundpartner skrev:
mbs skrev:Hej.

Mvh. Michael

firestarter er et program til at ÆNDRE i din firewall du ønsker derfor IKKE at dette startes op automatisk for hvid du gør dette så presentere du dine brugere for måden hvorpå de kan hulle din firewall og du gør derfor dit system mere usikkert.

sidder du primært på dit eget net bag en router eller er du også på mange fremmede net?

Jeg sidder primært på mit eget net. Problemet er at jeg har nogle porte åben i min router (21, 22 og nogle andre) som jeg synes der er nemmere at styre via firestarter hvornår de skal tillade de forskellige porte. Det er ikke altid at jeg bruger dem, men jeg gider ikke og slå dem til og fra i min router.

De mennesker der sidder på min computer er mine venner, og systemet har kørt i 3-4 måneder og de piller ikke ved noget de ikke har forstand på, tro mig :-) Det var en opgave og få dem til at forstå Ubuntu, men nu synes de om det. De kan godt li at næsten alt software er gratis.

Med Venlig Hilsen
Michael
mbs

Indlæg af mbs »

Ingen der kan hjælpe ?
Jarlen
IRC nickname: Jarlen

Indlæg af Jarlen »

Du har stadig ikke besvaret spørgsmålet. Er du virkelig sikker på at det du vil, er at lade dine kammerater ændre i dine firewall indstillinger?

Du siger selv at de er helt grønne og helst ikke vil pille ved noget overhovedet, er det så en god idé at begynde at bede dem opsætte din firewall for dig?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
mbs

Indlæg af mbs »

Jarlen skrev:Du har stadig ikke besvaret spørgsmålet. Er du virkelig sikker på at det du vil, er at lade dine kammerater ændre i dine firewall indstillinger?

Du siger selv at de er helt grønne og helst ikke vil pille ved noget overhovedet, er det så en god idé at begynde at bede dem opsætte din firewall for dig?

Så skal jeg lige ha' en anden ting på det rene. Siden du kan skrive sådan noget. Kører firestarter så stadigvæk selvom GUI ikke er startet?
Jarlen
IRC nickname: Jarlen

Indlæg af Jarlen »

Nej, firestarter kører ikke.
Som Soundpartner nævner tidligere er firestarter KUN GUI'en. Firewall'en kører som standard, firestarter er KUN til at ændre indstillinger :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
mbs

Indlæg af mbs »

Jarlen skrev:Nej, firestarter kører ikke.
Som Soundpartner nævner tidligere er firestarter KUN GUI'en. Firewall'en kører som standard, firestarter er KUN til at ændre indstillinger :-)

Det var egentlig også det jeg mente :-)

Så er alt jo egentlig på det rene. Jeg troede ikke firewall'en kørte, nå ikke at firestarter var startet. Tak for det! ;)