Bluetooth mus i Ubuntu.-

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Wrisberg
Geografisk sted: Haslev, sjælland

Bluetooth mus i Ubuntu.-

Indlæg af Wrisberg »

Hej med jer alle!

er der nogen af jer som ved om en "windoze" bluetooth kompatibel mus, vil virke direkte med Ubuntu også?

Jeg har sådan en Bluetooth mus til nu, med en irriterende stor doongle' på, og overvejer lidt en Logitech bluetooth, som skal forbinde direkte uden doongle.

Det er lidt surt og købe en hvis forbindelses teknologien ikke virker. .

Jeg har kigget på en Logitech VxNano, jeg kan godt lide den lille reciever den har, og ville egentlig også kunne leve med den til min laptop, men den har desværre ikke de knapper på siden af musen som jeg ikke kan undvære.

Hvis i evt. har råd ang andre mus med en meget lille reciever, eller ved om bluetooth vil køre uden doongle er i meget velkommen til at skrive, eller evt. understøtte det med et link. :-)

Hilsen Jonas
Jonas Wrisberg

W520
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bluetooth mus i Ubuntu.-

Indlæg af lath »

Wrisberg skrev:Hej med jer alle!

er der nogen af jer som ved om en "windoze" bluetooth kompatibel mus, vil virke direkte med Ubuntu også?

Jeg har sådan en Bluetooth mus til nu, med en irriterende stor doongle' på, og overvejer lidt en Logitech bluetooth, som skal forbinde direkte uden doongle.

Det er lidt surt og købe en hvis forbindelses teknologien ikke virker. .

Jeg har kigget på en Logitech VxNano, jeg kan godt lide den lille reciever den har, og ville egentlig også kunne leve med den til min laptop, men den har desværre ikke de knapper på siden af musen som jeg ikke kan undvære.

Hvis i evt. har råd ang andre mus med en meget lille reciever, eller ved om bluetooth vil køre uden doongle er i meget velkommen til at skrive, eller evt. understøtte det med et link. :-)

Hilsen Jonas

Jeg har i sin købt en hunde-dyr Logitech trådløs mus - virker fint - holdt i 3 år før den var slidt i stykker. (det var for en 3-4 måneder siden).

Køre uden dongle vil måske / måske ikke virke.

Det afhænger af om din computer har indbygget Bluetooth, og du får mulighed for at pair-e med din trådløse mus. A pair-e er at hver bluetooth enhed har det samme kodeord, så de kan kommunikere krypteret. Det er nødvendigt, hvis din nabo også har nøjagtig samme model mus fra den samme fabrikant som din mus.
ELLER
dongle+mus er allerede pair-ed fra fabrikken, og du tilslutter bare dongelen til computer, og du er kørende (hvis bluetooth server software er installeret, kig i pakkesystemet)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags