Jeg har installeret Ubuntu Dualboot på min pc. Ubuntu virker og det gør Firefox også. Desværre kan jeg ikke finde mt c-drev når jeg kører Ubuntu. Hvordan kan jeg få fat i det så det bliver synligt og tilgængeligt?
Når jeg kører Ubuntu som Dualboot skal jeg så installere min printer, Words osv. under Ubuntu hvis jeg vil bruge disse programmer eller er der en "genvej"
Jasko
LØST Hvordan finder jeg mit c-drev efter Ubuntu dualboot
-
- IRC nickname: jasko
LØST Hvordan finder jeg mit c-drev efter Ubuntu dualboot
Senest rettet af jasko 15. feb 2010, 21:10, rettet i alt 2 gange.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Hvordan finder jeg mit c-drev efter Ubuntu dualboot installa
jasko skrev:Jeg har installeret Ubuntu Dualboot på min pc. Ubuntu virker og det gør Firefox også. Desværre kan jeg ikke finde mt c-drev når jeg kører Ubuntu. Hvordan kan jeg få fat i det så det bliver synligt og tilgængeligt?
Når jeg kører Ubuntu som Dualboot skal jeg så installere min printer, Words osv. under Ubuntu hvis jeg vil bruge disse programmer eller er der en "genvej"
Jasko
Hejsa og velkommen i forum
C:\ findes ikke i Linux - her er drev bare mapper. Men harddisken er der selvfølgelig stadig og kan også fint tilgås i Linux, men dette gøres på en speciel måde i forhold til Windows. I Linux skal en harddisk monteres. For at du kan tilgå dit "C-drev" skal du åbne Nautilus, som er et filhåndteringsprogram i stil med Stifinder i Windows. I venstre side har du en lodret rude med steder. Der vil være et lille ikon af en harddisk, som formentlig vil hedde noget med Windows eller Vista. Du skal bare klikke én gang på dette ikon, så vil systemet montere dette drev og du har så adgang til det.
Linux er ikke Windows, så glem Word og lignende. Ubuntu har OpenOffice.org installeret.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Hvordan finder jeg mit c-drev efter Ubuntu dualboot installa
Velkommen til.
Ja printer og den slags skal installeres, alt efter hvad det er for en kan det næsten være nok bare at tænde. Men du skal sikkert ind og rode i System->Administration->Udskrivning. Hvis du skal have hjælp, husk da at fortælle hvad det er for en printer du har. Med hensyn til programmer skal du nok vænne dig til nogle nye af slagsen. Word er ikke et program til linux. I stedet har du kontorprogrammer af forskellig art under Programmer->Kontor. Der er også et tekstbehandlingsprogram a la word.
For at få mest mulig ud af din ubuntuinstallation, synes jeg du skal følge trinene i denne guide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Og, nå ja. Dit gamle windowsdrev hedder sikkert ikke C: længere. I linux er der et helt andet filsystem, som du nok skal lære hen ad vejen. Kan du ikke finde et ikon der kunne være dit gamle drev, enten på skrivebordet eller i menuen Steder? Måske hedder den bare noget med størrelsen som f.eks. "20 GB Medie".
Ja ja. Han var hurtig ham Warhawk. Det er da for resten vist rigtigt som han siger at du, i første omgang, skal mounte manuelt. Jeg plejer bare at sætte mit system op til automatisk at mounte alle drev. Sådan er det vist.
Ja printer og den slags skal installeres, alt efter hvad det er for en kan det næsten være nok bare at tænde. Men du skal sikkert ind og rode i System->Administration->Udskrivning. Hvis du skal have hjælp, husk da at fortælle hvad det er for en printer du har. Med hensyn til programmer skal du nok vænne dig til nogle nye af slagsen. Word er ikke et program til linux. I stedet har du kontorprogrammer af forskellig art under Programmer->Kontor. Der er også et tekstbehandlingsprogram a la word.
For at få mest mulig ud af din ubuntuinstallation, synes jeg du skal følge trinene i denne guide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Og, nå ja. Dit gamle windowsdrev hedder sikkert ikke C: længere. I linux er der et helt andet filsystem, som du nok skal lære hen ad vejen. Kan du ikke finde et ikon der kunne være dit gamle drev, enten på skrivebordet eller i menuen Steder? Måske hedder den bare noget med størrelsen som f.eks. "20 GB Medie".
Ja ja. Han var hurtig ham Warhawk. Det er da for resten vist rigtigt som han siger at du, i første omgang, skal mounte manuelt. Jeg plejer bare at sætte mit system op til automatisk at mounte alle drev. Sådan er det vist.