jeg har tænkt på at købe denne e-bog:
http://www.libris.dk/it_litteratur/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/start-paa-php-5-2/?cHash=b18588f6c8
Men jeg skal bruge en reader der kan vise rettighedsbeskyttede pdf filer.
Kan det kun fåes til win og mac? Eller hvordan kan man bruge/læse dem på ubuntu?
e-bøger
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: e-bøger
calibre er et rigtig fedt program til at håndtere ebøger.
fbreader læser alt hvad de andre ikke gør.
Men men men. Det der DRM-lort. Det er linux bare ikke venner med.
Der er vist en eller anden work-around med "adobe digital editions" og noget med en ID. Nej, undskyld. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg taler om. Jeg tror faktisk ikke du kan.
fbreader læser alt hvad de andre ikke gør.
Men men men. Det der DRM-lort. Det er linux bare ikke venner med.
Der er vist en eller anden work-around med "adobe digital editions" og noget med en ID. Nej, undskyld. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg taler om. Jeg tror faktisk ikke du kan.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hej
Det du skal gøre er først at installere wineDerefter henter du "Adobe Digital Editions" http://www.adobe.com/support/digitaledi ... s1x7x1.exe
Når den er udpakket og klar, henter du din bog-fil. Den kommer i filformatet .acsm.
Filen smider du via "træk og slip" ind i "Adobe Digital Editions" og voilá bogen downloades og kan læses.
Stra
Edit: jeg har sendt en e-post til forlaget med denne "workaround". De vil nok også gerne sælge bøger til linux folket
Det du skal gøre er først at installere wine
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install wine
Når den er udpakket og klar, henter du din bog-fil. Den kommer i filformatet .acsm.
Filen smider du via "træk og slip" ind i "Adobe Digital Editions" og voilá bogen downloades og kan læses.
Stra
Edit: jeg har sendt en e-post til forlaget med denne "workaround". De vil nok også gerne sælge bøger til linux folket
Senest rettet af Stra 26. okt 2009, 20:04, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Interessant workaround stra. Den vil jeg jeg klart bruge.