ordentlig lydoptagelse

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
fretplay
Geografisk sted: Sdr jylland

ordentlig lydoptagelse

Indlæg af fretplay »

Findes der en ordentlig software til at optage musik med til ubuntu, -har hidtil ikke kunne finde andet end ting der enten ikke har ordentlig filtrering eller også har en helvedes masse støj under optagelserne.
har prøvet;
Audacity -pisse bøvlet at få til at samarbejde med mine computere, og fryser hele tiden.
Ubuntustudio -udenmærket pakke, men lydoptageren er da ikke noget at råbe hurra for.

kørte før med cooledit men det kan åbenbart ikk køre på ubuntu
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ordentlig lydoptagelse

Indlæg af soundpartner »

fretplay skrev:Findes der en ordentlig software til at optage musik med til ubuntu, -har hidtil ikke kunne finde andet end ting der enten ikke har ordentlig filtrering eller også har en helvedes masse støj under optagelserne.
har prøvet;
Audacity -pisse bøvlet at få til at samarbejde med mine computere, og fryser hele tiden.
Ubuntustudio -udenmærket pakke, men lydoptageren er da ikke noget at råbe hurra for.

kørte før med cooledit men det kan åbenbart ikk køre på ubuntu

der er massere faktisk ville mit brugervenlige bud være audacity. men hvad er dit setup? lydkort mikrofon osv?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg tror i stedet vi burde arbejde på at finde årsagen til at audacity ikke virker for dig. Den plejer da at være klippestabil.
Fryser den i bestemte situationer?
Hvilket lydkort har du?

Der burde ikke være støjproblemer ved optagelse forårsaget af softwaren. Det må da være et hardwareproblem. Så vi skal sikre os at du rent faktisk bruger det lydkort du regner med (du har muligvis både et PCI og et on-board lydkort).

Prøv at komme med output fra:

Kode: Vælg alt

lspci

og

Kode: Vælg alt

aplay -l
fretplay

Indlæg af fretplay »

lspci
00:00.0 Host bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] 650/M650 Host (rev 01)
00:01.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] Virtual PCI-to-PCI bridge (AGP)
00:02.0 ISA bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS961 [MuTIOL Media IO] (rev 10)
00:02.1 SMBus: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS961/2 SMBus Controller
00:02.2 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller (rev 07)
00:02.3 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller (rev 07)
00:02.5 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE] (rev d0)
00:02.7 Multimedia audio controller: Silicon Integrated Systems [SiS] AC'97 Sound Controller (rev a0)
00:03.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS900 PCI Fast Ethernet (rev 90)
00:0a.0 CardBus bridge: Ricoh Co Ltd RL5c476 II (rev a8)
00:0a.1 CardBus bridge: Ricoh Co Ltd RL5c476 II (rev a8)
00:0a.2 FireWire (IEEE 1394): Ricoh Co Ltd R5C552 IEEE 1394 Controller
00:0c.0 Communication controller: Conexant Systems, Inc. HSF 56k HSFi Modem (rev 01)
01:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 65x/M650/740 PCI/AGP VGA Display Adapter

og her aplay -1
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: SI7012 [SiS SI7012], device 0: Intel ICH [SiS SI7012]
Subdevices: 1/1
Subdevice #0: subdevice #0

-kan ikke rigtig forstå hvis det skulle være et hardwareproblem tough, det hele virkede fint på xp.

Ang audacity kan jeg sige at den fryser når jeg sætter den til at optage, -den starter simelthen ikke, og hele programmet fryser, og det er ikke kun denne computer det gør det på, -har prøvet at sætte audacity op på 5 forskellige computere, og den gør det samme på dem alle. -HAr så prøvet at sætte win versionen op på en comp med xp på, og der virkede det så udenmærket.

-Det lidt træls, for jeg har en 8-10 sange jeg skal have indspillet.
fretplay

Indlæg af fretplay »

hmm har min gamle pc med xp stående endnu, tror sg bare jeg laver optagelser på den, men tak for hjælpen anyways