jeg kan lige så godt bekende kulør, jeg har "leget" med ubuntu i 14 dage eller sådan, så er stadig 99,99% noop i det her:P
men altså har nogle problemer som jeg ikke rigtig kan finde nogle andre steder.
når jeg tænder min computer, og logger ind er det som om det er en mørk ramme på et par centimeter rundt om min skærm. og mine programvinduer kan ikke komme ud i det mørke. problemet er ikke større end at jeg bare skal logge en gang, og så ind igen, så jeg good to go, men stadig lidt irri eh?
og så spil. jeg var først så kæk at jeg ville instalere windows spil via wine, meeeen små slag, så det må jeg finde ud af senere. lige nu vil jeg bare gerne have alien arena til at virke, men når jeg åbner det blinker min skærme et par gange, så stopper de med det og er klonede og i en eller anden UNDERLIG opløsning... og det problem er jo ikke større end at jeg skal ind og sætte dem op igen, men stadig irri... især når jeg stadig ikke kan spille! xD
en gut på chatten sagde at jeg skulle køre glxgears, det gjorde jeg og fik:
855 frames in 5.0 seconds = 170.890 FPS
907 frames in 5.0 seconds = 181.390 FPS
836 frames in 5.0 seconds = 167.186 FPS
1128 frames in 5.0 seconds = 225.436 FPS
jeg har så absolut ingen anelse om hvad det betyder, men måske nogle af jer gør?:P PLZ hjælp, sys ubuntu er et FEDT modstykke til det windows som jeg jo næsten religiøst har dyrket gennem de sidste 8 år... so plz, give a hand to the new man?:)
noop spørgsmål
-
- IRC nickname: hassen
noop spørgsmål
NOT DEAD YET!
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: noop spørgsmål
Velkommen til. Du skal nok komme efter det. Hvilken version har du installeret? Prøv at åbne en terminal og skriv
Og gerne også
Og paste output her.
Nå men, med hensyn til den sorte kant, kan det vel være et grafikkortdriver-spørgsmål. Du mangler måske at aktivere hardware drivers. Du kan følge thj01's fine guide til at optimere ubuntu efter installation. Punkt 1 i den er faktisk hardware drivers.
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Med hensyn til spil, så synes jeg bare vi skal vente og se om spil-guruen Artificial Intelligence måske får tid til at se på dit problem... Eller en anden der ved noget om det...
Kode: Vælg alt
lsb_release -a
Og gerne også
Kode: Vælg alt
uname -a
Og paste output her.
Nå men, med hensyn til den sorte kant, kan det vel være et grafikkortdriver-spørgsmål. Du mangler måske at aktivere hardware drivers. Du kan følge thj01's fine guide til at optimere ubuntu efter installation. Punkt 1 i den er faktisk hardware drivers.
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Med hensyn til spil, så synes jeg bare vi skal vente og se om spil-guruen Artificial Intelligence måske får tid til at se på dit problem... Eller en anden der ved noget om det...
-
hmm... jeg instalerede den grafkdriver som den anbefaler, og YEAH nu der så 3D og irriterende mørke rammer er væk MEN jeg har en føling for at ubuntu genneralt bare ikke er glad for dualdisplays? det der nvidia program laver det da hvertfald MEGET mystisk... jeg kan ikke lave mine to skærme til "et" stort skrive bord:S og btw, det kunne den før jeg fik funktionelle 3D effekter...:S
NOT DEAD YET!
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg har aldrig eksperimenteret med 2 skærme. Men det skulle da virke udmærket. Det kan være der er andre med erfaring der kan blande sig i tråden.
-
jeg skulle ha' lavet det her indlæg for længe siden! lige siden jeg gav mig og spurgte efter hjælp har jeg fået gode idèr xD man skal kalde skærmene for twins, så funker det (spørg mig ikke hvorfor) nu har jeg så et nyt problem, den til venstre, har et UNDERLIGT billede, og siger selv fejlsignal... selvom de begge står til at have samme opløsning:S
NOT DEAD YET!