Manglende grafisk skærm

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
stroemer
Geografisk sted: Padborg

Manglende grafisk skærm

Indlæg af stroemer »

Hej! Så kom da den af mig ventede RC udgave af ubuntu 9.10. Men jeg får stadig "sort skærm" med følgende meddelelse: "Input not Supported" ??? Hvad så, kan jeg så ikke bruge ubuntu i framtiden? Mit grafikkort, nvidia er godt understøttet i ubuntu, min skærm er en ny Acer v233h, som kører udemærket med min ubuntu 9.04, nogen der ved noget om? På forhånd tak!
Mvh
stroemer
Ubuntu 9.04 jaunty
reg.linux user #431025
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Manglende grafisk skærm

Indlæg af lath »

stroemer skrev:Hej! Så kom da den af mig ventede RC udgave af ubuntu 9.10. Men jeg får stadig "sort skærm" med følgende meddelelse: "Input not Supported" ??? Hvad så, kan jeg så ikke bruge ubuntu i framtiden? Mit grafikkort, nvidia er godt understøttet i ubuntu, min skærm er en ny Acer v233h, som kører udemærket med min ubuntu 9.04, nogen der ved noget om? På forhånd tak!

Jeg går ud fra at du kan få et billede ud på en anden skærm. F.eks. indbygget skærm i laptop computer.
Er det ikke tilfældet skal du vide at der har været (stadig er?) problemer med Intel grafikkort.

Har du et intel grafikkort, så kan man skrive et-eller-andet til bootloaderen for at starte (den videregiver eksta informationer til Linux kernen), men jeg kan ikke finde linket på ubuntu.com.
Det eneste er om ændringerne om Intel grafikkort driveren i forbindelse med KMS: https://wiki.ubuntu.com/X/KernelModeSetting.

Mit gæt er at "Input Not Supported" er at der sendes noget til din nye skærm, som den ikke kan vise.
I gamle dage ville du have ødelagt skærmens elektronik!
Prøv at sætte frekvensen op eller ned. (Både H og V frekvenserne.)
Hvad der er for langsomt eller for hurtigt afhænger af din skærm. Kig i manualen der fulgte med skærmen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags