Hej
Jeg har lavet en installation af Ubuntu 9.04 Netbook Remix (på Samsung NC10). Og det lykkedes.
Så vil jeg lave 'efter-installation' som jeg finder i: 'Ubuntu-forum-guides og HowTo's-vigtig: nye brugere af Ubuntu kan starte her'.
Her går jeg ind på adressen http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=57
jeg kommer til trin 2 hvor jeg kopier:
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update
i en terminal og køre det.
Den skriver en masse og afslutter med:
'dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg – configure -a' to correct the problem.
Som kommer et vindue 'Softwareopdateringer', køre jeg denne får jeg samme resultat med tilføgelsen:
'E:_cache->open() faild, please report.
Dertil kommer at jeg ikke længere har trådløs netværk. Bruger jeg ifconfig, kan jeg ikke se 'det tråd- løse-netkort'.
Så alt i alt ikke nogen vellykket installation. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig???!!
Hvad betyder: dpkg was interrupted ....
På forhånd tak - Siliam
Guides HowTo's - (Efterinstallation) PROBLEMER (Løst)
-
- IRC nickname: siliam
Guides HowTo's - (Efterinstallation) PROBLEMER (Løst)
Senest rettet af siliam 6. nov 2009, 12:54, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Guides HowTo's - (Efterinstallation) PROBLEMER
har du prøvet at køre følgende i terminalen (Programmer - tilbehør - terminal)?
Nb: sudo spørger efter din kode.
Prøv derefter igen trin 2 fra guiden.
Kode: Vælg alt
sudo dpkg – configure -a
Nb: sudo spørger efter din kode.
Prøv derefter igen trin 2 fra guiden.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------