Jeg har fået problemer med min Samsung NC10 hvorpå der er Ubuntu 9.04. Netbook Remix
den har længe kørt uden problemer men det gør den ikke mere.
Når den startes op bliver skærmen helt hvid så kortvarig sort hvorefter den igen bliver hvid. Herefter kan der gå lang tid uden der sker noget (lang tid er 2 – 4 min) for så pludselig at vise en ”færdig opstart”, altså ikke Ubuntu's logo med den bevægelige indikator som viser den arbejder på opstarten.
Jeg har prøvet en geninstallation af Ubuntu, kørt disk/men tjek (som ligger i installationen) uden fejl. Men problemet var det samme. Jeg har naturligvis også hentet alle opdateringer.
Det er ”lidt irriterende”, så er der nogen med en god ide til at afhjælpning af problemer?
På forhånd tak
Siliam
ps. Håber jeg spørger det rette sted
Problemer med opstart af Ubuntu 9.04 Netbook Remix (Løst)
-
- IRC nickname: siliam
Problemer med opstart af Ubuntu 9.04 Netbook Remix (Løst)
Senest rettet af siliam 6. nov 2009, 12:53, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Problemer med opstart af Ubuntu 9.04 Netbook Remix
siliam skrev:Jeg har fået problemer med min Samsung NC10 hvorpå der er Ubuntu 9.04. Netbook Remix
den har længe kørt uden problemer men det gør den ikke mere.
Når den startes op bliver skærmen helt hvid så kortvarig sort hvorefter den igen bliver hvid. Herefter kan der gå lang tid uden der sker noget (lang tid er 2 – 4 min) for så pludselig at vise en ”færdig opstart”, altså ikke Ubuntu's logo med den bevægelige indikator som viser den arbejder på opstarten.
Jeg har prøvet en geninstallation af Ubuntu, kørt disk/men tjek (som ligger i installationen) uden fejl. Men problemet var det samme. Jeg har naturligvis også hentet alle opdateringer.
Det er ”lidt irriterende”, så er der nogen med en god ide til at afhjælpning af problemer?
På forhånd tak
Siliam
ps. Håber jeg spørger det rette sted
Ubunus NBR virker ikke altid så godt med alle netbook, kig lidt på https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/Machines/Netbooks om der er problemer med din netbook.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags