Hej alle.
Jeg er nu sprunget på 9.10 beta-vognen, og det ser rigtig fint ud.
Jeg har dog ikke mulighed for at vælge Windows XP under boot, selvom den blev fundet under installationen...
Men det er nu ikke det største problem nu.
Jeg har flere gange forsøgt at lave installationer af forskellige programmer, men hver gang ender jeg med denne fejlmeddelse i min terminal, som jeg ikke rigtig har kunne finde svar på.
Jeg er helt sikker på, at jeg får hurtig hjælp her
Fejlmeddelsen er: dpkg: Kunne ikke læse filedeskriptor-flag for <package status and progress file descriptor>: Bad file descriptor.
Hvordan kommer jeg videre?
Svend
Kunne ikke læse filedeskriptor-flag
-
- Geografisk sted: Kolding
Kunne ikke læse filedeskriptor-flag
Jo mere man ved, jo mere ved man, at man ikke ved.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Kunne ikke læse filedeskriptor-flag
skipperskip skrev:Hej alle.
Jeg er nu sprunget på 9.10 beta-vognen, og det ser rigtig fint ud.
Jeg har dog ikke mulighed for at vælge Windows XP under boot, selvom den blev fundet under installationen...
Men det er nu ikke det største problem nu.
Jeg har flere gange forsøgt at lave installationer af forskellige programmer, men hver gang ender jeg med denne fejlmeddelse i min terminal, som jeg ikke rigtig har kunne finde svar på.
Jeg er helt sikker på, at jeg får hurtig hjælp her
Fejlmeddelsen er: dpkg: Kunne ikke læse filedeskriptor-flag for <package status and progress file descriptor>: Bad file descriptor.
Hvordan kommer jeg videre?
Svend
den der har jeg nu ikke lige set før, så dette er et spredehagl. jeg har sådan en lille komando der fikser ting og sager med brudte pakker osv og rydder lidt op. den kører jeg altid hvis der er ballade med dpkg eller lignende.
prøv at hoppe i terminalen og fyr følgende komando af:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo aptitude autoclean -y && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo updatedb && sudo aptitude update -y && sudo aptitude safe-upgrade -y
-
- Geografisk sted: Kolding
Re: Kunne ikke læse filedeskriptor-flag
Det er bare SÅ dejligt med dette forum.
Jeg har et problem, laver et indlæg her, og læner mig tilbage, og venter på, at der er en som løser det for mig.
Ok, det er så ikke helt rigtigt, jeg forsøger naturligvis selv først.
Tusind tak for hjælpen Soundpartner, det virkede!
Mens computeren arbejdede på livet løs, sad jeg og tænkte på, hvor udskældt terminalen er blandt Windowsfolket, men det er da nemt, at kopiere den tekst ind som du skrev, og så bare sidde og vente, fremfor at sidder og klikke rundt i en masse vinduer.
Det må da også være den nemmeste måde at yde hjælp på, ved "blot" at skrive alle kommandoer, og fyre dem afsted.
Jeg takker for din hjælp!
Jeg har et problem, laver et indlæg her, og læner mig tilbage, og venter på, at der er en som løser det for mig.
Ok, det er så ikke helt rigtigt, jeg forsøger naturligvis selv først.
Tusind tak for hjælpen Soundpartner, det virkede!
Mens computeren arbejdede på livet løs, sad jeg og tænkte på, hvor udskældt terminalen er blandt Windowsfolket, men det er da nemt, at kopiere den tekst ind som du skrev, og så bare sidde og vente, fremfor at sidder og klikke rundt i en masse vinduer.
Det må da også være den nemmeste måde at yde hjælp på, ved "blot" at skrive alle kommandoer, og fyre dem afsted.
Jeg takker for din hjælp!
Jo mere man ved, jo mere ved man, at man ikke ved.