Hej,
Jeg har i garagen samlet hardware, så jeg nu har maskiner med mange CDdrev (7-20stk - IDE & SCSI) - de var tiltænkt at skulle simultan-rippe min CDsamling.
Umiddelbart kan jeg kun rippe sekventielt - et drev ad gangen - altså ingen samtidig udnyttelse af de mange drev. Jeg vil helst gemme i wav, og herigennem ikke belaste CPU ved konvetering til eksempelvis FLAC. Men det er pt et mindre problem, for jeg ripper netop kun et drev ad gangen.
Jeg arbejder pt fra en alm maskine med "bare" 3 drev - men vil gerne have en god løsning kørt i stilling.
Jeg har forsøgt med
EAC under wine (hvor jeg pt også har nogle konfigurationsproblemer med at finde drevene)
Musicplayer
Soundjuicer
Men alt har interesse (EAC-løsninger er dog at foretrække)
Løsninger
Jeg vil gerne have en opsætning, hvor maskinen med autostart ripper en CD der skubbes ind og åbnes ved afslutning. Så den bare kan tvangsfodres med nye skiver.
Evt kan fejlrippning placeres i et andet bib - jeg regner med at køre uden skærm på maskinen, så kan jeg senere tage disse CDer "manuelt". Grafisk interface er således ikke vigtigt.
Jeg er meget interesseret i god rippning - meget mindre i hvor lang tid det tager at rippe en CD fra et drev. Så alle paranoia-setting skal sættes i den høje ende....
Thomas
Ubuntu 9.04
Audioripping - opsætning til flere drev simultant -HIFI
-