Songbird starter ikke + Vuze rettigheder

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
DennisMathiasKure

Songbird starter ikke + Vuze rettigheder

Indlæg af DennisMathiasKure »

Jeg har lige installeret Songbird 2 gange, fra en .deb fil fra getdeb.net, men songbird vil ikke starte. I prcoeslinjen vises der godt nok "Songbird startes..." når jeg så prøver at åbne songbird igen, skriver den at songbird er åben, men det er den ikke.

Mit andet problem er at vuze skriver at den mangler nogle skrive rettigheder for at ku hente opdateringer osv..

nogle der kan hjælpe mig med disse 2 ting ? :) :)
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Songbird starter ikke + Vuze rettigheder

Indlæg af lath »

DennisMathiasKure skrev:Jeg har lige installeret Songbird 2 gange, fra en .deb fil fra getdeb.net, men songbird vil ikke starte. I prcoeslinjen vises der godt nok "Songbird startes..." når jeg så prøver at åbne songbird igen, skriver den at songbird er åben, men det er den ikke.

Mit andet problem er at vuze skriver at den mangler nogle skrive rettigheder for at ku hente opdateringer osv..

nogle der kan hjælpe mig med disse 2 ting ? :) :)

1)
Du bruger self en *.deb fil der passer til din version af Ubuntu, rigtige antal bits(32/64), og rigtige arkitektur (?/i386/x86_64)?

2)
Du kan ikke installere plugins til Azureus 'Vuze', fordi at du ikke er superbruger. Installer via pakkesystemet, istedet for at risikere at få snavs (malware) ind i systemet.
Installation af software fra alle mulige websteder er en Windåse unode.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: Songbird starter ikke + Vuze rettigheder

Indlæg af Artificial Intelligence »

Sikkerhedsmæssigt ville nok være ideelt at installere Vuze i din hjemme mappe, hvis du bruger en masse plugins, og så er det nemmere at håndtere diverse plugins.

Hent .tar.gz pakke filen fra deres hjemme side. Pak den ud og kør programmet derfra.
Derefter sætte restriktive rittigheder på den, efter du har sat den op.

Personlig vil jeg bruge Deluge, da Vuze (o.lign.) er rimelig resourcekrævende.
På kubuntu eller andre KDE4 distroer vil jeg personlig gå efter ktorrent.