Hej.
Min kammerat har fået sig en trådløs router med et medfølgende USB-modem.
Der følger selvfølgelig en masse dejlige skiver med man ikke kan bruge til en skid i ubuntu, så spørgsmålet lyder på hvorledes man får dette USB modem til at virke så man også kan få trådløst net på sin stationære?
På forhånd tak.
ZyXEL NBG-419N USB stick (modem) ubuntu?
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
ZyXEL NBG-419N USB stick (modem) ubuntu?
Senest rettet af Spotten 17. okt 2009, 00:28, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: ZyXEL NBG-419N USB modem ubuntu?
Spotten skrev:Hej.
Der følger selvfølgelig en masse dejlige skiver med man ikke kan bruge til en skid i ubuntu, så spørgsmålet lyder på hvorledes man får dette USB modem til at virke så man også kan få trådløst net på sin stationære?
På forhånd tak.
Nogle gange følger der en Linux driver med på CDen (kommer i en binær .ko fil, eller som C kildekode), og nogle gange på fabrikantens hjemmeside under support eller ligende.
Ubuntu version?, 32 bit / 64 bit? Post resultatet af:
Kode: Vælg alt
cat /etc/issue
Linux kerne version?
Post reultatet af
uname -a
ZyXEL NBG-419N er adgangspunktet ikke et USB modem!
Hvad hedder USB modemet?
Post også resultatet af
lsusb -v
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Re: ZyXEL NBG-419N USB modem ubuntu?
lath skrev:Spotten skrev:Hej.
På forhånd tak.
Nogle gange følger der en Linux driver med på CDen (kommer i en binær .ko fil, eller som C kildekode), og nogle gange på fabrikantens hjemmeside under support eller ligende.
Ubuntu version?, 32 bit / 64 bit? Post resultatet af:(Kode udføres i en Terminal, som kan åbnes fra Programmer > Tilbehør)Kode: Vælg alt
cat /etc/issue
Linux kerne version?
Post reultatet afKode: Vælg alt
uname -a
ZyXEL NBG-419N er adgangspunktet ikke et USB modem!
Hvad hedder USB modemet?
Post også resultatet affor før og efter du har tilsluttet modemet. Husk også at markere hvad der er et før-resultat og et efter-resultat.Kode: Vælg alt
lsusb -v
/Lars
Hej igen.
Jeg har ikke mulighed for at finde ud af alt dette lige pt. da det ikke er på min egen maskine men en kammerats. Men jeg ved den trådløse router de købte er den nævnte, og til den medfølger der en USB stick som skulle være et USB modem til at forbinde trådløst med en stationær uden trådløst netkort.
Det er Ubuntu 9.04 32bit kernel 2.6.28-15
Jeg vender tilbage med flere oplysninger når de haves!
Tak så langt!