Hejsa. har et DVD drev/brænder der ikke virker under ubuntu. har haft en del ubuntuinstallationer, og drevet har altid virket halvt eller slet ikke når ubuntu først er blevet installeret. Det sjove ved det er, at det altid har været det drev jeg har installeret ubnutu fra, og her har der aldrig været et eneste problem.
Hvad kan dette skyldes?
har prøvet med et andet dvd drev, og det virker en smule. hvis jeg smider en skive i drevet, kan den læse titlen på den, men overhoved ikke overføre data til harddisken.
DVD drev virker ikke i ubuntu [LØST]
-
DVD drev virker ikke i ubuntu [LØST]
Senest rettet af Klyp 13. okt 2009, 07:40, rettet i alt 1 gang.
-
Re: DVD drev virker ikke i ubuntu
Hej,
Det kunne godt lyde som det problem jeg havde i lang tid. Prøv at kigge dette om der er noget af det der virker for dig
viewtopic.php?f=15&t=6919
/smeden
Det kunne godt lyde som det problem jeg havde i lang tid. Prøv at kigge dette om der er noget af det der virker for dig
viewtopic.php?f=15&t=6919
/smeden
-
Tak for linket. Hvordan sætter jeg secondary IDE til NONE ? er det i biosen?
Det skal lige siges, at jeg KAN se drevet fra menuen steder! ---> dette er løgn. det troede jeg at jeg kunne. har lige smidt en dvd film i drevet, og den dukker ikke op i menuen steder. mapperne cdrom i /media er tomme.
hvis jeg går ind i computer:/// og prøver at åbne CD-RW/DVD±RW Drive, popper den op med: "Unable to mount location. No media in the drive" ( der er en skive i )
Mount fra terminalen giver samme svar: "mount: no medium found on /dev/sr0"
og drevet virker, for den kan starte en live skive!
Jeg har været i biosen og åbne indstillinger for DVDdrevet og sat secondary IDE til NONE.
Det skal lige siges, at jeg KAN se drevet fra menuen steder! ---> dette er løgn. det troede jeg at jeg kunne. har lige smidt en dvd film i drevet, og den dukker ikke op i menuen steder. mapperne cdrom i /media er tomme.
hvis jeg går ind i computer:/// og prøver at åbne CD-RW/DVD±RW Drive, popper den op med: "Unable to mount location. No media in the drive" ( der er en skive i )
Mount fra terminalen giver samme svar: "mount: no medium found on /dev/sr0"
og drevet virker, for den kan starte en live skive!
Jeg har været i biosen og åbne indstillinger for DVDdrevet og sat secondary IDE til NONE.
-
Jeg vækker lige tråden til live igen, da jeg lige nu har meget behov for et drev der virker.
har prøver de ting som bliver linket til:
har tilføjet disse linjer til /etc/modules:
lib_ata
ata_piix
piix
aner ikke hvad det gør, men det har hjulpet folk i samme situation.
Min fstab indeholder følgende linie:
/dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0
burde den ikke være okay? eller er der noget i vejen med den?
har prøvet alle de biosindstillinger der findes til dvd-drevet.
Har prøvet med et andet kabel.
Har prøvet med det andet IDE-hunstik på bundkortet.
Har prøvet med forskellige jumper-settings på dvddrevet.
derudover skal det siges, at jeg lige har fået drevet til at virke lidt. Da jeg smed en brændt ubuntu 9.04 skive i drevet, sprang det i gang, og jeg kunne kopiere filerne til en mappe med 3.3 MB i sek. Men da jeg prøvede at tage den ud, skrev den at et program forhindrede ubuntu i at unmounte drevet. Måtte genstarte for at få skiven ud. Men hvis jeg smider en tom dvd skive i drevet, spinder den ikke rigtig op og den siger at drevet er tomt. Det samme sker med en hvilken som helst dvd-film. Det er meget mystisk ik.
Hvad i bæen kan der være galt?
har prøver de ting som bliver linket til:
har tilføjet disse linjer til /etc/modules:
lib_ata
ata_piix
piix
aner ikke hvad det gør, men det har hjulpet folk i samme situation.
Min fstab indeholder følgende linie:
/dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0
burde den ikke være okay? eller er der noget i vejen med den?
har prøvet alle de biosindstillinger der findes til dvd-drevet.
Har prøvet med et andet kabel.
Har prøvet med det andet IDE-hunstik på bundkortet.
Har prøvet med forskellige jumper-settings på dvddrevet.
derudover skal det siges, at jeg lige har fået drevet til at virke lidt. Da jeg smed en brændt ubuntu 9.04 skive i drevet, sprang det i gang, og jeg kunne kopiere filerne til en mappe med 3.3 MB i sek. Men da jeg prøvede at tage den ud, skrev den at et program forhindrede ubuntu i at unmounte drevet. Måtte genstarte for at få skiven ud. Men hvis jeg smider en tom dvd skive i drevet, spinder den ikke rigtig op og den siger at drevet er tomt. Det samme sker med en hvilken som helst dvd-film. Det er meget mystisk ik.
Hvad i bæen kan der være galt?
-
Re: DVD drev virker ikke i ubuntu [LØST]
problemet er løst. Rensede læseren inde i drevet.